Uhhh,
Nu ik doorheb dat ik niet de enige Philips freak op het forum ben.
Mijn neefje heeft ooit van mij een FA960 gekocht (jezus, wat klonk die mooi).
Maar goed, hij heeft er een glas cola over leeg laten lopen. Nu is er in principe niets electronisch defect maar alle schakelaars zijn rot. En niet zo'n beetje ook. Weet iemand of dat spul nog ergens te koop is op deze planeet. Voorheen kocht ik dat allemaal bij zo'n Philips service center (ik woonde er letterlijk naast) maar sinds die pleite zijn is er haast niet meer aan onderdelen te komen.
Jan (Scherps)..
P.S. Zie je wel Thomas, ik kom echt uit Rotterdam, anders had ik nooit kunnen vertellen dat ik naast het Philips service center aan de Dwerggras woonde.....
Jan,
Ik twijfel aan niemand zijn identiteit of anonimiteit, haal alleen af en toe wat namen door elkaar... π
Wat is een FA 950 voor ding? Ken het niet geloof ik......
[%sig%]
Thomas U moet zich schamen!
FA950, klinkt als een heel erg duur vliegtuigje uit de bush starwars serie. Maarruh, das toch niet zo'n plastic geintegreerd geval met een stk module erin he !?
ja, ben nooit zo goed geweest in model nummers (behalve de 541, 544....)
zitten er hier geen ex-philips medewerkers ????
[%sig%]
Goed bij deze schaam ik mij... maar ik kan helaas niet alle typenummers en bijbehorende gezichten onthouden!
Uit Chris zijn opmerking maak ik op dat het een voor-, eind-, of geΓΒ―ntegreerde versterker of receiver zal moeten zijn. Mooi. 900 Serie toevallig? Oke... Nee ken ik inderdaad niet!
Groeten!
[%sig%]
AAIIIIIII,
Kijk, tis niks als je de dertig gepasseerd bent hoor. Maar nu blijkt het een FA960 te zijn. En daar zijn dus de schakelaars van naar de .... knoppen, juist ja.
Thomas, heeft het zin om de post te "renamen" als dat al kan?
En natuurlijk zou ik nog steeds graag willen weten of die schakelaars ergens te koop zijn.
Jan Scherps (nog steeds)
Oh, en dan nog iets.
De FA960 is een geintergreerde versterker. Vermogen 2x115 watt bij 8 ohm (rms)
Dempingsfactor: Heel hoog.
Gewicht: Heel zwaar.
Klank, erg warm en gedetailleerd.
Eindtrap discreet opgebouwd.
Potverdomme een FA960 dat is een prachtig apparaat. Helaas nooit 2e hands tegengekomen. Het topmodel van de jaren '80. 1987 als ik mij goed herinner. Ik heb hier nog ergens een opengewerkte foto van dat ding nou dat ziet er erg overtuigend uit.
De FA950 was overigens het topmodel uit de 900 serie met 2x125 Watt IEC aan 4 Ohm. Verkocht in het jaar des heren 93/94 voor een adviesprijs van hfl 1349,- , gewicht 10 kilo schoon aan de haak. Het model FA951 was vreemd genoeg een lichtere uitvoering met 2x100W aan 4 Ohm.
De FA960 was met 2x125 Watt FTC en 14 kilo schoon aan de haak nog wel iets andere koek, adviesprijs mij niet bekend.
Beide modellen uiteraard discreet opgebouwd en de FA960 is waarschijnlijk geproduceerd door Marantz. De CD speler die hier bij hoort is de klassieker CD960 en die is gemaakt door Marantz, vandaar.
De latere (1989-1990) topversterkers FA880/FA890/DFA888 zijn ook Marantz apparaten. Die serie heb ik gelukkig wel en ik moet zeggen ze klinken prima deluxe.
Oke dan. De FA960 heb ik 5 keer zelf gekocht.
Een keer heb ik er 1300,-- (gulden) voor betaald bij Vriends in Rotterdam.
Een half jaar later dumpte electrorama ze voor 600 guldentjes.
Ik heb er toen nog maar 4 gekocht en allemaal met dikke winst weer van de hand gedaan. Zelf was ik niet gelukkig met het uitgangsvermogen en heb toen maar een 6e(?) hands bose 1800 series II gekocht. Die ging wel hard genoeg (ik draaide hem aktief leeg op twee laagkasten met een
Philips AD12250/W8. Wat mij betreft de bruutste woofer die philips ooit gemaakt heeft.)
Nu ben ik dus op zoek naar de schakelaars van zo'n versterker.
En als je de versterker ziet op marktplaats. Een aanrader want hij
is heel mooi gebouwd en heeft zat uitgangsvermogen. Ook kan hij stroom leveren, hij is tot op 2 ohm gespecificeerd.
Jan,
Topic ge-renamed... voor de rest: succes!
[%sig%]
Je bent geweldig.
Dat zegt mijn vriendin ook keer op keer.... π
[%sig%]
Ach so... op wat doelt ze? π
Bart,
Dat gebeurt bij vele gebeurtenissen... EΓΒ©n daarvan is als ik haar lievelings muziek door mijn MFB's laat klinken :-)))))
[%sig%]