Hallo,
Om niet enkel met marktplaats te regelen stel ik jullie ook op dehoogte.
Ik wil mijn Philips versterker vervangen door andere versterker (bi-ampen met eindbakken).
Mijn FA960 staat te koop en ik heb er ook nog een 2e maar dan niet werkende FA960 erbij (zeg maar voor reserve onderdelen ofzo).
Ik heb de werkende versterker zelf een paar maanden geleden gekocht voor 260 euro en verder de FT980 nieuw aangeschaft (en zo ook de cd850mk2 nieuw destijds). Ik vraag 400 euro.
Of liever:
Ik verkoop de set 2xfa960+ft980 dus zonder de cd-speler aan iemand voor 300 euro. En hou ik de cd850mk2 als backup.
Dan hou ik zelf nog mijn FB850's, de dac960 en de cd850mk2 om mijzelf toch nog een Philips-verzamelaar te noemen π
Hoi,
Jammer dat je dit juweeltje verkoopt... π₯
Maar je doet er wel verstandig aan om de CD850MkII te houden. Ik heb hem zelf en destijds ook nieuw gekocht, hij lijkt wel onverwoestbaar afgezien van het frontlampje en de sodeerpunten van de audio-connectors (die laten makkelijk los van de print) LOL. *knock on wood*
Die DAC960 zou wel leuk staan bij mij maar ik heb de DSS dus eigenlijk overbodig om een aparte omvormer te hebben. Ze hebben een tweede generatie 20-bits Bitstream-DAC (zeg maar de types die geen ruis meer produceren zoals wel het geval was bij de eerste serie IC's), dat ding wat ook in de CD850MkII zit, de voorloper van de DAC7 denk ik, de SAA7350. Ik heb wel een DAC7 in de Marantz DD-82 (DCC) zitten dus geen reden tot paniek!
Groetjes,
m0vieman. π
Ja die DD82 heb ik ook nog een tijd gehad, handig met die monitorstand erop en toch leek hij wat "harder" in het hoog te klinken dan de dac960, maar sowieso is de dd82 een megaverbetering tov de dcc900.
@Ralphies wrote:
Ja die DD82 heb ik ook nog een tijd gehad, handig met die monitorstand erop en toch leek hij wat "harder" in het hoog te klinken dan de dac960, maar sowieso is de dd82 een megaverbetering tov de dcc900.
DD82 en DCC900 zijn toch dezelfde apparaten???
Nou zover weet zitten er kwalitatief betere componenten in de marantz dus daar zal het ook mee te maken hebben. Je had boven de dd82 nog een hoger model met een differtiele dac 7 ofzoiets, was helemaal neusje van de zalm.
Hoi,
Ja, klopt helemaal wat Ralphies zei, de DD-82 heeft inderdaad veel betere elektronica dan de Philips 900. Het chassis is robuuster, degelijker (metalen) front en bedieningspaneel (knoppen), speciale hoofdtelefoonversterker, compleet ander en duurzamer DCC-mechanisme, kwalitatief goed display met betere en fellere kleuren, monitorfunctie, koellichamen zijn buiten het apparaat geplaatst (aan de achterkant) enz, kortom wat we van Marantz gewend zijn!
De DD-92, als ik me niet vergis, dat was absoluut de topper: verkoperd en nog beter verstevigd chassis, houten zijpanelen, champagne/goudkleurig front en zo we kunnen nog wel eventjes doorgaan...
Groetjes,
m0vieman. π
Tsja ik heb de 82 weleens open gehad, ooit een gekregen omdat die stuk was, ik had zelf de 900 en viel me op dat er veel gelijkenis was.
Ik heb alles van dcc inmiddels weggedaan, belave die kapotte dd82, want die monitorfunktie werkt nog wel (en nee hij is niet te koop). Altijd makkelijk een losse dac π
Ja nee, ik koop nix meer bij, ik moet er juist van af,
Okay lieve mensen wie helpt me van de FA960's af?
Zo dat was weer even reklame tussendoor.
Eventjes terzijde, maar de DCC900 is ook bij Marantz gemaakt (in samenwerking met het Philips Magnetic Recording Lab in Eindhoven).
En nu terug naar de FA960 π
Juist, maak me los!! Geen liefhebber die de FA960 een goed tehuisje kan bieden en hem dagelijks trouw wilt loslaten?
Als ik de DSS-en niet meer gerepareerd krijg dan blaas ik ze wel ff op...OK? Vervolgens kom ik me die antieke roestbakken wel halen bij jou. π
Nee joh, eerst maar eens kijken dat ik het lampje van de CD850MkII binnen krijg, kan ik dat tenminste inbouwen. Die transistor van de FA890 is ook besteld. Dat zijn er al 2 die weer zullen werken (hopelijk LOL). Rest nog die ene DSS. Ik heb het interface (printje waar ook de bedieningsknoppen opzitten) weggebracht naar een vriend van me. Die heeft apparatuur om SMD te (de)solderen. Ikke niet... Waag ik me trouwens ook niet aan en al helemaal geen CMOS IC's en van dat ander gevoelig spul LOL.
EDIT: Is me gewoon te veel prielwerk! Dat is alles. Ik kan het in principe wel met een hele spitse Weller en een lage temperatuurinstelling...
Groetjes. π
BEIDE FA960's VERKOCHT!!!!!!
Heb nu enkel nog een FT980 tuner te koop staan π
@Ralphies wrote:
Hallo,
Om niet enkel met marktplaats te regelen stel ik jullie ook op dehoogte.
Ik wil mijn Philips versterker vervangen door andere versterker (bi-ampen met eindbakken).
Mijn FA960 staat te koop en ik heb er ook nog een 2e maar dan niet werkende FA960 erbij (zeg maar voor reserve onderdelen ofzo).Ik heb de werkende versterker zelf een paar maanden geleden gekocht voor 260 euro en verder de FT980 nieuw aangeschaft (en zo ook de cd850mk2 nieuw destijds). Ik vraag 400 euro.
Of liever:
Ik verkoop de set 2xfa960+ft980 dus zonder de cd-speler aan iemand voor 300 euro. En hou ik de cd850mk2 als backup.Dan hou ik zelf nog mijn FB850's, de dac960 en de cd850mk2 om mijzelf toch nog een Philips-verzamelaar te noemen π
Nu je alles op je tuner na heb verkocht en toch ook maar de CD850 MKII, en ik begrijp dat je ook nog een DAC960 hebt, volgt mijn vraag: ga je die ook verkopen? Zo ja, dan heb wel interresse!
Haha ja tis voorjaarssale!
Ik denk er nog over na om de dac960 te verkopen, moet ik weer een goede voorversterker voor terug zien te piepelen van NAD daar voor in de plaats (heb op mijn andere set de dac960 als dac en v.v. ingesteld op een Heath-eindbak met een marantz 67mk ose cd-speler en beyma voor low en basmid/mid/high met fb815's (4wegfilter in gedaan).
De 850mk2 cd-spelert heb ik op weer een andere set nu even maar bij goed bod gaat hij misschien ook weg.
De tuner is gereserveerd en de fa960's zijn al weg.
Maarre je had toch al een dac960 uit de USA? kan er geen omvormer op?
@Ralphies wrote:
Haha ja tis voorjaarssale!
Ik denk er nog over na om de dac960 te verkopen, moet ik weer een goede voorversterker voor terug zien te piepelen van NAD daar voor in de plaats (heb op mijn andere set de dac960 als dac en v.v. ingesteld op een Heath-eindbak met een marantz 67mk ose cd-speler en beyma voor low en basmid/mid/high met fb815's (4wegfilter in gedaan).
De 850mk2 cd-spelert heb ik op weer een andere set nu even maar bij goed bod gaat hij misschien ook weg.
De tuner is gereserveerd en de fa960's zijn al weg.Maarre je had toch al een dac960 uit de USA? kan er geen omvormer op?
Jawel Ralph ralph,
Maar ik wil echt twee FA960 sets (heb sinds kort een tweede FA960.
Beide FA's met een dac960 er onder (voor diverse ruimtes) een met de cd960 en de ander met het 882 loopwerk en een 880 analoog.
De Dac960 draait inderdaad goed op de stroom converter goed idee van jullie!
Dus zoek er nog een voor bij de andere FA960 en in de toekomst ga ik op zoek naar een defecte voor spare parts.
Dus twee 960 sets met 800 serie tunerstjes cd spelertjes DAC's casette decks draaitafeltje voor twee verschillende ruimtes. daarom naast de 825 nog een set 860's maar die heb ik nog niet. En daarna ben ik klaar.