Na lang wikken en wegen heb ik zo vlak voor het weekend het besluit genomen dat ik afscheid ga nemen van m'n 545's. Ik heb ze nu een tijdje in bezit en ben tot de conclusie gekomen dat ik te weinig gelegenheid heb om van de geluidskwaliteit van deze superboxen te genieten. En als je er weinig naar luistert, zijn het eigenlijk best grote dingen in je huiskamer π
De reden dat ik ze hier aanbied is dat ik al jaren op dit forum kom en weet dat de echte liefhebbers hier zitten. Ik zou het leuk vinden als deze (toch vrij zeldzame) boxen bij een liefhebber terechtkomen. Mocht het uiteindelijk toch niet lukken om ze op dit forum kwijt te raken, dan kan ik het altijd nog via mp proberen.
De boxen: in perfecte staat. Niet zoals je ze op mp vaak ziet, met verkleurde doeken, krassen, afgebroken hoekjes of knopjes of zelfs met kapotte speakers. Deze set ziet er gewoon prachtig uit: geen krassen, losgeraakt fineer, afgebroken klepjes, etc. Het is echt moeilijk om gebruikssporen te vinden en dat is - zeker gezien de leeftijd van ca. 30 jaar - best wel zeldzaam te noemen.
Over de technische staat kan ik zeggen dat de boxen vorig jaar zomer nog door Herman volledig nagekeken en afgesteld zijn. Bij die gelegenheid zijn de tweeters vervangen door het 0163 type. Reden was dat de exemplaren die erin zaten niet van hetzelfde type waren (weet even niet meer wat dat ook weer was).
De boxen zijn uiteraard te beluisteren op mijn (Rotel) installatie. Wordt geleverd inclusief netsnoeren en eventueel met wat reserve-middentoners.
Voor een foto van de boxen, kijk op . Inderdaad, het gaat hier om de speakers van de verfactie op de service-sectie van mfbfreaks.nl. Mochten mensen geinteresseerd zijn, kan ik eventueel nog wel wat foto's maken.
Vraagprijs: denk dat deze speakers 750 Euro waard zijn.
Tot slot: wees niet bang dat ik helemaal mfb-loos word - ik ga weer lekker terug naar de 587's die ik al jaren heb staan. π
Groeten,
Paul
p.s.: heb ook nog een labsetje (tuner en voorversterker) staan - voor de liefhebber --- LABSET VERKOCHT ---
Op verzoek van Paul de foto's van de set:
Weet je, nu ik zelf een setje MFB544's bezit begin ik het design steeds meer te waarderen :P. toen ik ze voor het eerst zat dacht ik... die wil ik toch niet in mijn kamer hebben.
uiteindelijk toch besloten een setje te kopen en eigenlijk viel mij het design nog best mee, goed het is neit echt meer van deze tijd, maar wat wil je ook :P).
Jammer dat je ze weg doet maar als ze je ze bijna niet gebruikt is het inderdaad zonde.. In die staat zullen ze nog wel aardig wat opbrengen! Heb ze nog nooit in zon goede staat gezien! ik zou hem zelf nog wel een keer willen beluisteren. Ben zelf heel erg tevreden met mijn 544's, ik ga ze niet als hoofdluidspreker gebruiken (daar bevallen mijn FB825's te goed voor :D) maar ik doe ze ook zeker niet weg!.
Maar veel succes nog met de verkoop iig.
Groetjes
Ter info: heb ze vrijdag op marktplaats aangeboden en zijn inmiddels verkocht (althans: gereserveerd). π
Verkocht!
π