philips 960 mkll

Meldingen
Alles wissen

philips 960 mkll

45 Berichten
6 Gebruikers
0 Reactions
1,960 Bekeken
(@bad-santa)
Reputable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Topic starter  

Ik kwam op een markt de versterker 960 mk2 passend in de 800 serie.
mintgroene verlichting werkt niet meer.

Wat zou een mooie prijs zijn passend bij dit apparaat?

Citeren
(@zapper)
Famed Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

Kijk hier maar: marktplaats

😯 😯

BeantwoordenCiteren
(@bad-santa)
Reputable Member
Topic starter  

wat is het verschil tussen de 960 en de 960 mkll?

Die gast op de markt wil er 50 eurie voor hebben.

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

50 euro is toch mooi man!

ik weet niet wat het verschil tussen de twee is helaas.
lampjes zijn 8V-50mA

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

Ik vind dat een redelijke prijs, als de 960 werkt. Zelfs met wat problemen is het nog te doen. Je ziet dat er hele hoge bedragen voor gevraagd worden, en dat is eigenlijk niet normaal voor elektronica van 20 jaar oud.

BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member

@Zapper wrote:

Ik vind dat een redelijke prijs, als de 960 werkt. Zelfs met wat problemen is het nog te doen. Je ziet dat er hele hoge bedragen voor gevraagd worden, en dat is eigenlijk niet normaal voor elektronica van 20 jaar oud.

Geen werkende lampjes geen handleiding, lichte gebruikssporen. Maar verder goed. Nooit meer dan 70 a 100 hier in nederland. Als je hem echt wil.

M.a.w. in Duitsland halen, hier zijn ze afgeragd en tweede hands bij zoon lief in het buurthuis beland. Top Philips versterkers werden tweede hands gekocht vanwege o veel herrie voor weinig. De marantzen kwamen in handen van, o eindelijk kan ik er eentje kopen en werden gekoesterd. In duitsland geld dat ook voor die Philips versies, want daar had Philips een veel beter HIFI imago dan hier.
Gemiddelde prijs rond 40 a 80 euro max als alles werkt. Ex shipping uteraard.

Gewoon heel simpel. Mint en alle lamjes werkend potmetertjes schoon etc. Nieuwe elco's NOOIT meer dan 120 betalen.
Maar dat is dan voor een als nieuw. Manual erbij etc. Doos erbij etc. Voor die prijs kun je kiezen uit honderden vergelijkbare marantzen uit die tijd. Ok wij verzamelen en willen Philips, maar die Philips is niet beter, niet slechter, maar gewoon in nederland minder verkocht dan marantz. In duitsland barst het van de fa960's. En ja de MKII is duits. Althans niet standaard in NL geleverd, de fa960 is in Nederland dan al eerder uit het assortiment en staat op chromen pootjes, verbeteringen betreffende niet doorbranden lampjes, en wat keine verbeteringen. vergelijkbaar met de Marantz pm84 (is niet het zelfde overigens zoals wordt beweerd), maar heeft wel dezelfde soort opbouw en basis componenten, maar bv. luxere (betere?) voeding. Maar is inderdaad wel de Philips tegenhanger. 80 procent van de onderdelen zijn inderdaad het zelfde.
Zowel de fa960 MKII als de pm-84 MKII klinken iets anders en wordt als beter (warmer) ervaren als de eerste generatie. Heb namelijk afgelopen maanden ook hier en daar wat info gevraagd.

O dan nog even dit. Een manko en kwetsbaar onderdeel van de fa960 en marantz tegenhanger. De cd direct knop. is ZEER stof gevoelig en technisch kwetsbaar. Als de leds niet branden. Dus bij de selector display, dan is de cd direct schakelaar kaduuk. Let daar op!

BeantwoordenCiteren
(@bad-santa)
Reputable Member
Topic starter  

Thx takes voor de duidelijke uitleg, op de mintgroene verlichting na dan, ziet het apparaat er heel netjes uit.

Omdat er ook geen boekje bijzit zal ik a.s. woensdag ff teruggaan naar de markt en proberen het mee te gaan krijgen voor 40 euro.

Dan ben ik er content mee.
Dan verder ff de verlichting fixen, (als het hierbij blijft)

BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member

@bad santa wrote:

Thx takes voor de duidelijke uitleg, op de mintgroene verlichting na dan, ziet het apparaat er heel netjes uit.

Omdat er ook geen boekje bijzit zal ik a.s. woensdag ff teruggaan naar de markt en proberen het mee te gaan krijgen voor 40 euro.

Maar als jij technisch in orde is en alleen de lampjes doen het niet, dan is de €50 euro voor dutch standards dus een koopje. Laat hem dus niet lopen voor dat 10tje.

Alos de voeding kapot is. Niet kopen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Is niet te repareren en ojgelofelijk duur aan te schaffen. Je moet er dan een andere fa960 voor slopen.

BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member

@bad santa wrote:

Mintgroene verlichting lamjes zijn niet meer te krijgen in exact dezelfde specs. Zijn alternatieve oplossingen voor maar dan moet je bij andere forumleden zijn wat ik ben electrotechnisch net zo scherp als een beitel uit de steentijd

BeantwoordenCiteren
(@bad-santa)
Reputable Member
Topic starter  

Ik heb m horen spelen, jammer dat er (vloeken in de kerk) yoko autospeakers aan hingen.

Ik was verbijsterd dat er totaal geen gebruikerskrasjes op zaten.
Ook kon ik niets terug vinden over de mk2 type.

Vandaar dit topic over het verschil tussen de fa960 en de fa960 mk2.

Ik zag deze versterkers vaak op de kermis en was meteen verkocht omdat ze ondanks ze ontworpen zijn voor huiskamer gebruik een geoede verspreiding buiten hadden.

Deze gast had ook de fa880 staan. voor 55 euro ook zonder werkende mintgroene verlichting.
Dus iemand interesse neem ik m graag voor je mee, pm mij maar.
Alleen je moet m wel zelf bij mij ophalen.:)

BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member

@bad santa wrote:

Ik heb m horen spelen, jammer dat er (vloeken in de kerk) yoko autospeakers aan hingen.

Ik zag deze versterkers vaak op de kermis en was meteen verkocht omdat ze ondanks ze ontworpen zijn voor huiskamer gebruik een geoede verspreiding buiten hadden.

Deze gast had ook de fa880 staan. voor 55 euro ook zonder werkende mintgroene verlichting.

Nou zie je wel. Op de kermis. Wedden dat je nimmer een pm-84 of een PM94 op de kermis ziet blazen. Veel fa960's stonden ook in kerken (donaties) ook veel labsets hebben daar jaren staan draaien LOL. Ach het was maar Philips dachtenb ze πŸ˜₯ πŸ˜₯ πŸ˜₯ πŸ˜₯ πŸ˜₯ πŸ˜₯

Ik heb werkende labsets gezien, die eruit zagen of ze waren overreden door een buldozer, Vol mnet krassen van meer dan een milimeter diep. Overal. Hoe je dat voor elkaar krijgt, is mij een raadsel LOL

BeantwoordenCiteren
(@labfreak)
Honorable Member

@bad santa wrote:

Neem maar mee, heb hem nog niet. En ga daar nimmer de sprookjesprijzen voor halen. Maar ja dit gaat nog wel. als hij met 40 akkoord gaat. Kom ik hem deze week wel bij je halen LOL. Betaal je nog vooruit ook. Mot wel echt mooi zijn. Dat is dus heel belangrijk voor Sijpie!

BeantwoordenCiteren
(@bad-santa)
Reputable Member
Topic starter  

@Takes wrote:

@bad santa wrote:

Neem maar mee, heb hem nog niet. En ga daar nimmer de sprookjesprijzen voor halen. Maar ja dit gaat nog wel. als hij met 40 akkoord gaat. Kom ik hem deze week wel bij je halen LOL. Betaal je nog vooruit ook. Mot wel echt mooi zijn. Dat is dus heel belangrijk voor Sijpie!

Zal morgen naar de markt gaan, en zal voor de fa880 40 euro bieden.
Maar kom je m wel halen? LOL
Maar stuur me ff een pm wat de max prijs is wat ik bieden mag.
Zal extra vroeg gaan zodat niet iemand anders met de duitse fa960 mkll aan de haal gaat. πŸ™‚

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

@Takes wrote:

@bad santa wrote:

Mocht ie niet mooi zijn dan heb ik wel interesse als reservebak om evt andere mee te fixen. Ik zit nou emt die microschakelaars te klooien van de 888, vierkante types inmiddels gevonden wat er evt in kan, maar hebben deze weer 2 pootje in het midden en omron heeft 4 pootjes op de hoeken.. lekker handig.. nouja wordt even bekijken.

BeantwoordenCiteren
(@bad-santa)
Reputable Member
Topic starter  

microschakelaars zijn volgens de service manual gelijk.
de dfa888 staat te draaien op mijn slaapkamer en daar heb ik een beetje spijt van wat klinkt die kast koel zeg, weinig warms aan. πŸ™

En het ergste is, ik heb er nog 175 eurie voor betaald op mp vorige week.

BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 3
Deel: