Philips CD Drive CD...

Meldingen
Alles wissen

Philips CD Drive CD882

28 Berichten
9 Gebruikers
0 Reactions
1,416 Bekeken
(@h-jansen)
New Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Topic starter  

Te Koop: Mooie Philips CD Drive CD882.

Dit is een prachtig loopwerk van Philips in goede staat, alle lampjes en het display zijn nog helder en hij werkt prima. De cdd882 maakt gebruik van het mooie metalen cdm1 mkII loopwerk. In combinatie met een dac zorgt dit loopwerk voor mooie klank prestaties.

Inclusief originele afstandsbediening.

Signaal/ruisverhouding (dB): >101
Kanaalscheiding (dB): >100
Harmonische vervorming (%): 0.0015
Gewicht: +/- 10kg

Citeren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden

Hoi,

Ik wou dat ik het geld ervoor had... Wat moet-ie kosten trouwens? Oh ja en waarom gaat-ie weg?

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@h-jansen)
New Member
Topic starter  

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat hij waard is. De reden dat ik hem weg doe is dat ik steeds meer andere muziekformaten luister. Daardoor staat hij nu al een hele poos stil hoe perfect hij ook cd`s afspeelt. Als er een liefhebber is dan kan hij een bod doen via marktplaats.

Groeten,
Huub Jansen.

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

verrek ik dacht dat er een hoger nr CDM in zat maar de service doc zegt inderdaad CDM1 mkII πŸ™‚
toevallig vanavond bij de mijne het ladesnaartje (elastiekje) vervangen door een echt snaartje.

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

Minimum prijs 175, geen antwoord gehad op de vraag of er transportschroeven bij zijn..

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member

Hoi,

Meestal gaan die dingen weg voor rond de € 200,- ... PSSST! 😳

Let wel: ze zijn dan in MINT CONDITIE. Dus geen gemiddelde "MP perfecte staat" wat meestal betekent dat ze defect zijn. Ik spreek uit ervaring. Uitzonderingen daargelaten uiteraard. 8)

Ik vind het een hele mooie CD-speler ware het niet dat ik liever zijn broertje heb, de CD880, met een 16-bits d/a aan boord dan kan ik eens uitproberen of deze daadwerkelijk beter omgaat met overstuurde en te hard opgenomen CD's... Of misschien zelfs de DAC960 erbij... Maar ja ik heb geen rooie cent te besteden LOL. De supermarkten zijn een beetje door aan het draaien hierzo: het brood is 25% duurder geworden en de melk is zelfs verdubbeld in prijs, een inflatie van 100% in nog geen drie maanden tijd. Ja ja... Het ligt allemaal aan de dure olie hè jongens?! LOL ... Sorry Off Topic. :mrgreen:

Beetje gek eigenlijk die Philips verzamelwoede, ik heb namelijk al 3 supergoede CD-spelers wat moet ik dan nog met een 4e en een 5e en en en... En ja ik zit met die DSS-en "in de maag" dus een D/A unit is eigenlijk overbodig voor mij. Zo dat was-ie weer. πŸ˜›

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

Welnee, als die gast er 150 voor krijgt mag ie blij zijn, zeker iemand die het verdomt gewoon een vraag te beantwoorden. Als iemand echt zijn mooi apparaat koestert heeft ie de schroeven, boekjes, ab en misschien de doos nog. En dan is dat het eerste wat je te horen krijgt.

Ik heb hier eens een zogenaamde liefhebber binnen gehad, die blij was een set "eindelijk" te kopen en is daarmee naar huis gereden, foto gemaakt en meteen MP op.
(en hier verhalen ophangen over de mosfets die toch zo goed waren in de AH384.. hahaha... klok en klepel, en eigenwijs, daar ga ik niet tegenin hoor.. mafkezen moet je hun eigen onzin laten geloven. alleen jammer dat ik die vent niet meer gevraagd heb toen.)

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member

@Zapper wrote:

... Als iemand echt zijn mooi apparaat koestert heeft ie de schroeven, boekjes, ab en misschien de doos nog. En dan is dat het eerste wat je te horen krijgt...

Hier heb ik niks aan toe te voegen. Ik heb zelfs de doosjes van alle Philips spaarlampen nog! Er staat namelijk op "LEVENSDUUR 8 JAAR MET GARANTIE" m.a.w. gaan ze eerder kapot dan gaan ze retour naar Polen LOL. 😈

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@bad-santa)
Reputable Member

Niet zo vijandig heren, en btw de speler ziet er niet uit!!
50 euro is goed betaald.
Op mp heb ik spelers gezien die in betere conditie waren.

Aan de andere kant had ik hier ook zo'n lamzak over de vloer gehad die graag mijn dfa 888 over wou nemen maar niets had te besteden.
Gaf m mee voor 50 euro en een week later zag ik m op mp staan voor 150.

en de dfa 888 was echt in topcondie op de doos na.

Alle dozen zijn per ongeluk weggegooit door vrouwlief.:?

ik denk dat alleen freaks onderling kunnen vertrouwen, iemands woord stelt vandaag de dag niets meer voor. πŸ‘Ώ

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member

@bad santa wrote:

...Alle dozen zijn per ongeluk weggegooit door vrouwlief.:?

Hm... Dan ging "vrouwlief" er bij mij achteraan! LOL
@bad santa wrote:

...ik denk dat alleen freaks onderling kunnen vertrouwen, iemands woord stelt vandaag de dag niets meer voor. πŸ‘Ώ

Is het echt? Ik koop NIKS en NOOIT meer iets op MP. Na 4!!! defecte DCC-recorders en nog wat ellende heb ik het daar wel gezien. Aangifte doen heeft geen zin want Politie en de OvJ hebben het te druk met filmrolletjes uitwisselen en lasergun-activiteiten, nietwaar... Prioriteiten stellen noemen we dat. Die criminelen die de boel zo'n beetje verzieken op MP weten PRECIES dat ze door de wet beschermd worden en zich in principe alles kunnen veroorloven zonder enige (strafrechtelijke) consequenties. De OvJ heeft van die standaard brieven liggen met antwoorden als "Jouw woord tegen het zijne" en "De politie heeft een verklaring onder ede afgelegd" ... enz ... klaar is Kees. Blablabla hou me op over die organen, ik walch ervan!!! πŸ‘Ώ

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@annihilism)
Reputable Member

@Movieman

Daarom koop ik het meeste gewoon hier in de buurt, dan ga ik gewoon bij de desbetreffende persoon langs en beslis ik zelf of ik het apparaat meeneem of niet. Ik heb hier ook wel eens zon zielepiet aan de deur gehad, toen had ik een paar Tannoy J30 speakers te koop staan voor 75 euro (behoorlijk redelijk bedrag). Nog geen 2 dagen later zag ik exact hetzelfde setje (die van mij dus) er weer op staan voor 150 euro (en dat had die kerel er nog voor gekregen ook). Ik wist dit omdat ik ze verkocht met een deukje in de tweeter (en deze hadden op exact dezelfde plekken krassen en dat deukje). Dan voel ik me opzich toch wel een beetje opgelicht, doet zon vent zich best zielig voor (dat ie niet zo veel geld heeft) en dan toch het spul voor het dubbele verkopen.

Dat je iets wegdoet om het te proberen voor je hobby kan ik begrijpen, maar deze kerel heeft het dus echt gekocht om er winst op te maken. Wou hij ook nog afdingen vanwege dat deukje wat al bekend was, ben blij dat ik dat niet gedaan heb.

Meestal als ik iets op Marktplaats zet dan zet ik het er ook gewoon goed op met duidelijke foto's en beschrijf ik elke krasje of deukje wat er ook maar op kan zitten.

Je kunt teven vaak aan de advertentie al een beetje zien of het wat is of niet. Ik houdt er ook niet van als mensen hun eigen spul de hemel in prijzen, bij reclames van merken kan ik het me voorstellen maar als iemand op MP direct de woordjes audiofiel en beter als dit vind je niet gebruiken hoef ik het niet meer te hebben

Het versturen kan ik me ook altijd zo aan ergeren (hoewel het in veel gevallen niet anders kan (goed philips spul is vrij schaars hier in de buurt)). Ik heb wel eens een versterker laten versturen. Ik was op dat moment niet thuis dus moest ik het pakketje van het postkantoor ophalen. Echt werkelijk wat kunnen ze daar smijten met die pakketten, die vrouw van het postkantoor (die op zich nog wel vriendelijk was) smeet het pakketje van mij op tafel, terwijl er geowon groot "Fragile" en "Breekbaar" op stond. Had de vrouw er toen even vriendelijk op geattendeerd dat het niet om een pakketje met ganzeveren ging.

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member

TNT... GEEN COMMENTAAR!!! 😯

Ik heb zelfs van dat speciale plakband, je kent dat wel "Fragile - Breekbaar" met zo'n wijnglas erop en dan nog snappen ze het niet... Ja ik weet wat je bedoelt. En dan durven ze zich ook nog van die ASO-prijzen te vragen voor het versturen. πŸ‘Ώ

Ik ben altijd super voorzichtig met apparatuur omdat ik het weet te waarderen (lees: ik heb er hard voor moeten werken om het me te kunnen veroorloven). Maar ja sommige mensen rijden zelfs een Porsche "total loss" voor hun plezier dus waar hebben we het over...

Normen en waarden, algemeen fatsoen en zo dat kennen we niet meer. Ikke ikke ikke en de rest... Juist ja, genoeg gezegd. Onrecht doet eventjes pijn maar van onmacht krijg je slapeloze nachten...

Laten we maar on topic blijven het wordt anders zo'n zinloze discussie.

Groetjes en keep smiling! πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

ik heb van de week een FA860 uit Duitsland binnengekregen.
Was eigenlijk best goed ingepakt, maar vermoedelijk is de doos uit de handen geglipt en is hij nu beschadigd.
Linksonder aan de voorkant heeft hij de klap opgevangen, de scherpe hoek is verdwenen en de onderplaat van het front buigt wat weg.

heel sneu, want het is best een mooie versterker.
Eerdere 800 serie spullen zijn allemaal wel goed overgekomen met de post o.a. DAT850, DCC850, FT880, FT990, FC870 dus het kΓ‘n wel.
De versterker is gewoon net even te zwaar denk ik.

Heb 'm inmiddels helemaal schoon gemaakt en van nieuwe lampjes voorzien.
8V-50mA kon ik niet aankomen, maar ik had wel 12V-40mA.
deze doen het ook leuk nadat ik de voorschakelweerstand overbrugd had. Er staat iets van 34V over heen nu.

Hij doet alles gelukkig nog prima en hij klinkt nog heel mooi ook.
Ondanks de beschadiging is het nog best een knap ding om te zien

BeantwoordenCiteren
(@bad-santa)
Reputable Member

foto remi πŸ˜€

ook een mk2?

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

een 860 MKII?? dat was toch bij de 960?