In duitsland zijn er ook 860 mk2.
Waarom ze hier niet op de markt zijn gekomen weet ik ook niet.
Hoi,
Philips brengt wel meer goed spul in Engeland, Duitsland en de Scandinavische landen (met name Zweden) op de markt waar hier nog nooit een mens van gehoord heeft. Kennen we nog dat satellietsysteem van vroeger? D2MAC en HDMAC. Juist ja was alleen "daarboven" zo te hebben en te gebruiken. Wat DVD-spelers betreft is het aanbod daar ook veel groter, met name DivX, Xvid en zo worden daar beter ondersteund. In Duitsland zijn heel veel leuke telefoons en antwoordapparaten te krijgen die je hier niet vindt. Moet je wel ff "ombouwen" want die dingen hebben een hekel aan de KPN-doos LOL. En satellietreceivers... Ja zelfs Full-HD spul hebben ze daar al. CanalDigitaal ligt 10 jaar achter op de rest van Europa dus vinden jullie het gek dat Philips dit soort toestellen niet op de NL-markt te koop aanbiedt? Juist ja... In de Arabische landen zenden ze zelfs al uit in DTS via de Sirus satellieten, kun je nagaan hoe "ze" ons hier voor de gek, dom en achter houden... In het V.K. (UK) kun je terecht voor heel veel (oude) Philips onderdelen. Japan met de echte "High End" Philips (lees: Marantz) goedjes... En zo kunnen we wel nog even doorgaan ... Die laatste uitspraak doet me trouwens terugdenken aan Barry Stevens... Leeft-ie nog? Lang niks meer gehoord van hem... Tegenwoordig hebben ze een ander "donker figuur" daarzo rondlopen in medialand, geen idee hoe de goede meneer heet... Is zo'n "oversized" fitness en wellness goeroe. Ik dacht eerst dat mijn kleurenkanon defect was toen ik hem op TV zag maar het bleek toch echt ergens anders aan te liggen. LOL
Groetjes. π
D2mac dat ken ik nog wel, daarmee haale ik de sky kanalen mee binnen.
later heb ik er velen omgebouwd tot filmnet decoder (nu film 1 / 2 / 3)
ook de rtl4 decoder die we toen nodig hadden voor de zogenaamde luxemburgse zenders ombouwen tot digidoos.
Nu lekker spelend met een d-box met linux.
We lopen hier in nederland bijna overal mee achter, niet alleen op technisch gebied.
Over vrijheid en vrijheid van meningsuiting maar te zwijgen.
gaat het nederlandse volk er een keer op vooruit verzinnen ze wel wat anders om ons op kosten te jagen.
de maatschappij gaat nu zo rap en alles is gebasseerd op tweeverdieners.
Wel grappig dat een topic over een cd speler zveel onvrede uit de mens kan trekken.
π
Onvrede, zeg je...? Beste kerel, het zijn enkel en alleen feiten. Het is triest dat "we" zo met mekaar omgaan maar ik slaap er niet slechter door integendeel. Hebben wij ons wel eens afgevraagd waarom zoveel mensen "vluchten" in de virtuele wereld van de PC, het internet, (consumenten)elektronica enz...? Ik zal je heel eerlijk vertellen dat ik 's avonds vaker compleet afschakel en alle ellende om me heen vergeet als de pulsen uit de TDA1547 van de CD951 via mijn Sennheiser de trommelvliezen bereiken... En dan liefst een mooi CDeetje van Celine Dion of zo... Noem maar wat. Pink Floyd kan natuurlijk ook, ligt er maar net aan wat ik vinden kan tussen de stapels! *grin*
Zo nu zijn we toch weer on topic. π
Ik heb eens ooit een vriendin gehad die beweerde dat ik met mijn stereo getrouwd was LOL. Ja echt waar... Die tikken niet meer zuiver die dames van tegenwoordig. Met alle respect overigens voor die paar fatsoenlijke die er nog rond lopen. Je kunt ze op één hand tellen als je het mij vraagt. Maar goed... Het zal mij een zorg zijn. Als ik warmte nodig heb, stop ik mijn hoofd wel in de 3-sterren vriezer (uiteraard een Philips) hahaha. π
Groetjes. π
Handelen, en niet alleen op MP, is tegenwoordig zowiezo niets meer aan. Een vertrouwensbasis bestaat niet meer; is het product betaald, en duurt het versturen een dag langer, om wat voor reden dan ook, dan ben je direct een oplichter.
Een afspraak maken met de verkoper (telefonisch) dat je een product volgende week komt ophalen... een dag van te voren voor de zekerheid bellen en dan blijkt het al verkocht... ondanks de afspraken die er gemaakt zijn.
Eerlijk gezegd valt me dat mee als koper, ligt ook aan jezelf natuurlijk.
Als verkoper heb ik dan wel dat grapje meegemaakt, maar ach, die vent zal er een paar tientjes wijzer van zijn geworden.. Wel jammer dat ie dan zo de "liefhebber" uit kwam hangen. Zeg dan bedankt afrekenen en meenemen.
Jah ik snap het van sommige mensen ook niet, ik bedoel rijk zul je er nooit van worden.... Je haalt zon ding vaak nog op ook dus dan betaal je ook nog brandstofkosten en afschrijving van de auto... En dat allemaal om het vervolgens voor een tientje winst te verkopen....
Kun je naar mijn idee beter een uurtje extra werken, dat weegt er meer tegenop dan die 2 uur heen en weer rijden etc. Maar goed zal wel aan mij liggen :P. Kijk als je het beestje opknapt omdat je het leuk vind (en omdat je op deze manier een stukje Hi Fi geschiedenis in leven houdt) vind ik anders wat, maar als je het puur om gelddoeleinden doet kun je toch beter 2 uurtjes overwerken π of desnoods extra baantje als krantenbezorger als je echt krap zit.
Maar jah, laat ze lekker, zolang ze de audiospullen maar netjes behandelen en de boel niet kapot maken vind ik het best. Is alleen jammer voor mensen die dan veel te veel geld er voor betalen...
@m0vieman wrote:
Hoi,
Philips brengt wel meer goed spul in Engeland, Duitsland en de Scandinavische landen (met name Zweden) op de markt waar hier nog nooit een mens van gehoord heeft.
Juist ja er zijn spullen bv: de FR 930 E ! en een nederlander heeft dat ding, eigenlijk komt ie niet voor in de prospekte van philips, is voor amerika bestemt geweest?
Heb ik bij em gekocht in nieuwstaat en als ie schrijft nieuwstaat bij hem is dat zo en hij weet als ik zeg kom ik volgende week afhalen maandag of dinsdag, dan zal ik van het beestje een foto erop gooien,misschien weet al iemand een paar gegevens van het apparaat? weet alleen dat ie de 931 en nog een ver achter zich laat, maar wachten we maar af 8)Groetjes. π
@m0vieman wrote:
Onvrede, zeg je...? Beste kerel, het zijn enkel en alleen feiten. Het is triest dat "we" zo met mekaar omgaan maar ik slaap er niet slechter door integendeel. Hebben wij ons wel eens afgevraagd waarom zoveel mensen "vluchten" in de virtuele wereld van de PC, het internet, (consumenten)elektronica enz...? Ik zal je heel eerlijk vertellen dat ik 's avonds vaker compleet afschakel en alle ellende om me heen vergeet als de pulsen uit de TDA1547 van de CD951 via mijn Sennheiser de trommelvliezen bereiken... En dan liefst een mooi CDeetje van Celine Dion of zo... Noem maar wat. Pink Floyd kan natuurlijk ook, ligt er maar net aan wat ik vinden kan tussen de stapels! *grin*
Zo nu zijn we toch weer on topic. π
Ik heb eens ooit een vriendin gehad die beweerde dat ik met mijn stereo getrouwd was LOL. Ja echt waar... Die tikken niet meer zuiver die dames van tegenwoordig. Met alle respect overigens voor die paar fatsoenlijke die er nog rond lopen. Je kunt ze op één hand tellen als je het mij vraagt. Maar goed... Het zal mij een zorg zijn. Als ik warmte nodig heb, stop ik mijn hoofd wel in de 3-sterren vriezer (uiteraard een Philips) hahaha. π
Groetjes. π
Juist ja er zijn spullen bv: de FR 930 E ! en een nederlander heeft dat ding, eigenlijk komt ie niet voor in de prospekte van philips, is voor amerika bestemt geweest?
Heb ik bij em gekocht in nieuwstaat en als ie schrijft nieuwstaat bij hem is dat zo en hij weet als ik zeg kom ik volgende week afhalen maandag of dinsdag, dan zal ik van het beestje een foto erop gooien,misschien weet al iemand een paar gegevens van het apparaat? weet alleen dat ie de 931 en nog een ver achter zich laat, maar wachten we maar af
Groetjes.
Cyberjan is net de laatste DSS-en bij mij op komen halen. Nu hoop ik echt dat het spul in orde is. Ik heb me zitten ergeren aan één interface dat willen jullie niet weten... Oh ja ik had dit keer wel heel veel schroeven over. Geen idee waar die nog moeten zitten, als ze uit mekaar vallen dan hoor ik het wel hahaha. π
P.S.: de volgende "cliΓ«nt" is nu aan de beurt... π
Groetjes. π
@Zapper wrote:
Minimum prijs 175, geen antwoord gehad op de vraag of er transportschroeven bij zijn..
Zapper, de transportschroeven heb ik niet meer, stom he?. Met de doos zijn deze ooit een keer weggegooid. De handleiding heb ik natuurlijk nog wel. Er zit zelfs nog een FTS stickervel bij...
Meer over de geschiedenis van het apparaat: Ik heb hem lang geleden tijdens mijn stage nieuw in doos gekocht bij een Audio Video Zaak. Op zolder hadden ze een aantal leftovers staan waaronder deze mooie CD drive. Die heb ik toen gekocht als losse unit. Ze vertelden mij dat je hem normaal niet los kon kopen maar als complete philips set. Ik dacht van dat kopen we maar vast. Een DA converter had ik niet. Die heb ik pas jaren later uit de elektuur gebouwd. Het boeltje is aangesloten op mijn zelfbouw Power Amp eindversterker, uit 1990 met een paar mooie scanspeak luidsprekers. Ik heb de drive een paar jaar veel gebruikt om mijn cd collectie af te spelen. In die tijd nam ik alleen genoegen met de hoogste audiokwaliteit. Sinds MP3s en andere formaten mijn voorkeur voor afspelen kregen ben ik een beetje minder kritisch geworden op audiokwaliteit en al lang gebruik ik dit apparaat nauwelijks meer.
De liefhebber die nog wel graag cd`s draait kan ik verzekeren ik dat hij er veel luisterplezier van zal hebben.
@bad santa wrote:
In duitsland zijn er ook 860 mk2.
Waarom ze hier niet op de markt zijn gekomen weet ik ook niet.
Beetje laat maar. Toen werd hier de 900 serei geintroduceerd. De latere MKII's zoals de marantzen die hier wel zijn verkocht, werden in philips uitvoering nog wel een jaar of twee geleverd in Duitsland.
@Takes wrote:
Beetje laat maar...
Het zal wel de leeftijd zijn...
Groetjes. π