Philips cdd-882 cdm...

Meldingen
Alles wissen

Philips cdd-882 cdm1 loopwerk

31 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
1,627 Bekeken
 tda
(@tda)
Prominent Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Topic starter  

Prachtig loopwerk cdd882 van Philips. In perfecte staat, geen krassen of beschadigingen, alle lampjes/display zijn nog helder en werken prima.
De cdd882 maakt gebruik van het mooie metalen cdm1 mkII loopwerk. In combinatie met een dac zorgt dit loopwerk voor mooie klank prestaties.

Inclusief originele afstandsbediening.

Signaal/ruisverhouding (dB): >101
Kanaalscheiding (dB): >100
Harmonische vervorming (%): 0.0015
Gewicht: +/- 10kg

Voor meer informatie/grote foto's, mail gerust.

--edit-- wegens aanschaf dac960 niet meer te koop πŸ˜‰

Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

nou jij bent ook snel zeg, de 20e moest je 'm nog krijgen en nu al weer te koop πŸ˜•

maar succes met de verkoop in ieder geval, hij ziet er mooi uit.

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

Zitten daar de transportschroeven nog bij?

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member

Hoi,

FL 440,- voor elektronica van 20 jaar oud? Hm... 😯

Inderdaad, succes met de verkoop!

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Topic starter  

Ik dacht dat ik m'n cdspeler erop kon doorlussen 😳

Nee, helaas geen transportschroeven, maar het is echt een pracht van een apparaat. Uiterlijk zoch helemaal gaaf. De afstandsbediening ziet er ook 'ongebruikt' uit. πŸ™‚

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member

Ja, dat loopwerk is inderdaad een collectorsitem! πŸ˜€

Maar wat als de laser het begeeft... Dan zit je met de gebakken peren. Zo'n ding zal niet eeuwig meegaan...

Ik heb een leuke (weinig gebruikte) CD951 en DCC951 op de kop weten te tikken. Wat techniek betreft zijn dat toch wel paradepaardjes van Philips. Ik vind de CD940 op zich mooier omdat-ie meer mogelijkheden heeft, ook het display is uitgebreider (weergave van geprogrammeerde titels) maar technisch is eerstgenoemde gewoon vele malen beter: een geavanceerde CD-speler zonder poespas en meer is het niet. Lampjes en knopjes zijn allemaal leuk en aardig maar kunnen ook stuk gaan dus hoe minder "Spielereien" hoe beter! Kijk maar eens naar NAD, het ziet er optisch niet uit maar op de techniek wordt zeer zeker NIET bespaard.

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Topic starter  

@m0vieman wrote:

Ja, dat loopwerk is inderdaad een collectorsitem! πŸ˜€

Maar wat als de laser het begeeft... Dan zit je met de gebakken peren. Zo'n ding zal niet eeuwig meegaan...

Ik heb een leuke (weinig gebruikte) CD951 en DCC951 op de kop weten te tikken. Wat techniek betreft zijn dat toch wel paradepaardjes van Philips. Ik vind de CD940 op zich mooier omdat-ie meer mogelijkheden heeft, ook het display is uitgebreider (weergave van geprogrammeerde titels) maar technisch is eerstgenoemde gewoon vele malen beter: een geavanceerde CD-speler zonder poespas en meer is het niet. Lampjes en knopjes zijn allemaal leuk en aardig maar kunnen ook stuk gaan dus hoe minder "Spielereien" hoe beter! Kijk maar eens naar NAD, het ziet er optisch niet uit maar op de techniek wordt zeer zeker NIET bespaard.

Groetjes. πŸ˜‰

Tuurlijk, een laser kan de geest geven, maar over het algemeen zal dat niet zo snel gebeuren. Het metalen cdm1 loopwerk is wel 1 van het mooiste loopwerken wat bestaat.

Overigens, ik heb jaren een cd951 gehad (i.c.m. een Marantz pm80mkII) , was altijd erg tevreden met het geluid. Maar heb een half jaar geleden een Marantz cd10 gekocht (dubbele dac7, metalen cdm4 loopwerk), een wereld ging voor me open. Veel meer detail, betere plaatsing dan de cd951.
Paar maanden later een cd16 gekocht die weer net een iets ander klankkarakter had, nu een cd11LE gekocht die stukken mooier klinkt; nog meer detail, plaatsing is weer een stuk duidelijker. Het is bij die laatste alsof cd's die ik al jaren draai opeens met betere instrumenten opnieuw opgenomen zijn. Heel bizar.

Ik was altijd erg blij met de cd951 omdat de dac7 een juweeltje is, maar raad iedereen de stap naar de cd10 of cd16 (of de philips LHH serie, als je die kan krijgen πŸ˜‰ ) aan. Ik heb een cd16 te koop, dus laat dat nou net even goed uitkomen 8) πŸ˜‰ πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

De cdd882 heeft geen eigen DAC. De CD880 wel. 200 voor een 882 vind ik wel veel.
De CDM-1 loopwerken zijn nog redelijk aan te komen, maar die vind je in de CD960. In de CD880 zit CDM1-MKII en die is zoals ik gelezen heb op CDM4 gebaseerd. Het schijnt zelfs mogelijk te zijn de laserunit uit een cdm4 in een cdm1-mkII te zetten, maar dan heb je wel een kunststof lens ipv de Carl Zeiss lens die philips toepaste in de MKII

BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Topic starter  

In de cdd882 zit toch ook een cdm1 mkII? Of heb ik dat mis?

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

klopt, daar zit de cdm1-mkII in. In feite is de 882 een 880 zonder DAC..

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member

@tda wrote:

De CD880 en CD882 zijn identiek met uitzondering van de DAC (TDA1541), dat is het enige verschil.

Ik ben nog steeds van mening dat mijn Marantz DD-82 de allerbeste ADC en DAC aan boord heeft (uit DE jaren dan). Een combinatie van een geselecteerde SAA7350 en TDA1547. Er zitten ook peperdure elco's in het circuit en last but not least de hoofdtelefoonversterker, in één woord super ❗

Geloof me dat apparaat doe ik NEVER weg, evenals mijn CD850MkII. Het is nostalgie die gekoesterd dient te worden... 😳

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

Die combinatie zit ook in de CD72-MKII van marantz. Met HDAM eindtrappen voor audio. Klinkt ook wel lekker maar ik vind de 1541 toch lekkerder klinken.

BeantwoordenCiteren
 tda
(@tda)
Prominent Member
Topic starter  

@m0vieman wrote:

@tda wrote:

De CD880 en CD882 zijn identiek met uitzondering van de DAC (TDA1541), dat is het enige verschil.

Ik ben nog steeds van mening dat mijn Marantz DD-82 de allerbeste ADC en DAC aan boord heeft (uit DE jaren dan). Een combinatie van een geselecteerde SAA7350 en TDA1547. Er zitten ook peperdure elco's in het circuit en last but not least de hoofdtelefoonversterker, in één woord super ❗

Geloof me dat apparaat doe ik NEVER weg, evenals mijn CD850MkII. Het is nostalgie die gekoesterd dient te worden... 😳

Groetjes. πŸ˜‰

Voor zover ik weet zitten er geen geselecteerde tda1547's in de dd82. Geselecteerde tda1547's zitten in de cd15. Blue star tda1547's. Bovendien is er ook nog een dd92 die net als oa de cd10, 16 etc uitgerust is met een dubbele dac7.

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member

Hoi,

De DD-92 is de van houten zijpanelen voorziene en goud/champagne kleurige variant van de DD-82. Het verschil zit hem in het chassis wat nΓ³g beter en nΓ³g steviger is van eerstgenoemde. De dubbele DAC is de combinatie die ik noemde en die zit in beide recorders. Ik heb het Service Manual van de DCC's en ja ze zijn technisch identiek. Marantz gebruikt naar mijn weten ALLEEN MAAR geselecteerde componenten. Maar wie ben ik om uitspraken hierover te doen... πŸ˜•

Binnekort gaat mijn CD850MkII eens onder het mes! Het wordt nodig tijd voor een (nieuw) elco-project! Misschien doe ik hem daarna wel in de verkoop... πŸ™„

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

@m0vieman wrote:

knip..

@m0vieman wrote:

Hoi,

knip..

Binnekort gaat mijn CD850MkII eens onder het mes! Het wordt nodig tijd voor een (nieuw) elco-project! Misschien doe ik hem daarna wel in de verkoop... πŸ™„

Groetjes. πŸ˜‰

hahaha dat duurde toch bijna 20 minuten πŸ˜› πŸ˜› πŸ˜›

BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 3
Deel: