Standaard heeft de FA931 toch geen digitale inputs?
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7596054529
Ja,dat heeft ie wel.Heb de versterker zelf ook in de verzameling.Zo kon je namelijk bijvoorbeeld je cd's of als je de FT950 DSR tuner had digitaal via de versterker doorsturen naar je DCC recorder.Leuk als je bijvoorbeeld een cd afspeelt(en de cd speler digitaal hebt aangesloten)gaar er een groen dun langwerpig lampje branden boven de bronselectie.Het is een leuke versterker met veel vermogensreserve en het unieke I-XDA systeem dat voorkomt dat je je boxen opblaast of de versterker oververhit raakt.
Groetjes,
Marco en Anneke.
maar 149 euro is wel veel....
meestal doen die dingen 60 euro.
problemen : uitvallen van links en of rechts ..
opblazen lukt wel hoor.
lampjes stuk ( vervelende tijdrovende klus...)
krassen enzo die niet weg te werken zijn...
je kan hem niet gebruiken voor mfb zonder meer
op de luidspreker uitgangen is het heel vervelend aansluiten.
Zou je er een DSS op kunnen aansluiten?
helaas de digitale ingangen en uitgangen zijn alleen doorgeefluik.
er word verder niks geregeld naar of van de analoge ingangen.
dus dat wordt zoeken naar een dsc950
dss kan je natuurlijk wel op de spdif uitgang zetten van een cd of dcc speler.
via een dcc kan je natuurlijk ook de DAC functie benutten of de adc dan kan je een analoge bron digitaal maken . maar dat gaat natuurlijk ook via een analoge kaart in je pc...
klopt, die digital in-out is alleen een schakelunit.
Er zit overigens wel een brugje achterop de 930/950 waar de equalizer tussen hoort, ik heb eens gehoord dat philips indertijd een DAC op de markt wilde brengen in de 900-serie die ook wat speciale funkties had als tikken uit platen halen en digitale toonregeling.
Dat is uiteindelijk gestrand, maar de kennis is overgenomen door een bedrijfje wat voor de professionele markt kastjes gemaakt heeft die dit soort dingen konden op basis van de philips gegevens. Kostte toen 2000 gulden.
Wat men toen wel toegevoegd heeft aan de 900 serie is de FV930. Die heb ik eens gehad, en vlug weer weggedaan want echt geweldig vond ik het niet.
Apparaat had zelfs last van brom.
yep ik heb de FV ook overigens nooit geprobeerd alleen voor de heb....
ik gebruik overigens de brug voor de beruchte Bose equalizer in combinatie met de Bose 901 mk2 .....
Fantabuleus laag en hard.. een Fa 951 is net effe beter dan de FA931
maar klinkt heeeeeel lekker...