LS,
Ik ben wanhopig op zoek naar de FB 860 speakers van Philips.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand ze verkoopt of wegdoet, mocht dat toch het geval zijn dan verneem ik het graag.
Ik wacht namelijk al erg lang op het overnemen van FB 860 speakers van iemand die ze wegdoet.
Eventueel ben ik ook geïnteresseerd in de FB 850 serie, deze heb ik momenteel al 2, is leuk voor een homogeen geluid. Maar hier ligt geen prioriteit.
MVG
Kevin
Ik heb ze op de zolderkamer (museum) staan.
Althans de 850.
Voor een mooi bod mogen ze van eigenaar wisselen.
Ik ben net nieuw op dit forum en nog jong dus ik weet niet of het onderhandelen per posts gaat of gewoon via PM..
Ik heb mijn huidige FB 850's samen met de volgende decks van iemand overgekocht:
Aangezien ik nog maar net nieuw ben in de AV heb ik de hele serie goedkoop op de kop weten te tikken en is dat het waarmee ik het nu doe.
FA 950 Integrated Stereo Extended Dynamics Control Amplifier (topmodel uit de 900 serie)
CDC 935 Bitstream Conversion 5 CD Wisselaar
FT 930 Digital Synthesized Stereo RDS Tuner
FC 930 Double Compact Casette Deck Dolby B-C NR HX Pro
DCC 900 Digital Compact Casette Recorder Dolby B-C NR HX Pro
2 FB 850 Conductor Series Speakers met isophase tweeters
hier heb ik in totaal... 350 euro voor betaald alles is in perfecte staat..
Volgens mij zwaar onder de prijs..
EDIT: Heb nu de digitale AMP van Philips DFR9000 zwaaaar strak laag
300 € bij de PW
Er komt een flink strakke heldere punch nu uit mijn FB's
Ik hoor graag hoe het onderhandelen verder verloopt
GRTZ
Kevin
@Starkev wrote:
Ik ben net nieuw op dit forum en nog jong dus ik weet niet of het onderhandelen per posts gaat of gewoon via PM..
Ik heb mijn huidige FB 850's samen met de volgende decks van iemand overgekocht:
Aangezien ik nog maar net nieuw ben in de AV heb ik de hele serie goedkoop op de kop weten te tikken en is dat het waarmee ik het nu doe.
FA 950 Integrated Stereo Extended Dynamics Control Amplifier (topmodel uit de 900 serie)
CDC 935 Bitstream Conversion 5 CD Wisselaar
FT 930 Digital Synthesized Stereo RDS Tuner
FC 930 Double Compact Casette Deck Dolby B-C NR HX Pro
DCC 900 Digital Compact Casette Recorder Dolby B-C NR HX Pro2 FB 850 Conductor Series Speakers met isophase tweeters
hier heb ik in totaal... 350 euro voor betaald alles is in perfecte staat..
Volgens mij zwaar onder de prijs..
EDIT: Heb nu de digitale AMP van Philips DFR9000 zwaaaar strak laag
300 € bij de PWEr komt een flink strakke heldere punch nu uit mijn FB's
Ik hoor graag hoe het onderhandelen verder verloopt
GRTZ
Kevin
De 850's beginnen nu echt te zakken. Heb van de week twee sets aangeboden gekregen één voor 100 en één voor 120.
Bovenmdien, de tweede sreie is nmiet perse beter. Eerste serie (hangt van je setup af, dus de 821 en 825 hebben alleen vaak foamranden die vervangen moeten worden. Waarom ga je niet voor een set fb825, die zijn (mits gerefoamd, anders minder) rond 150 tot 200 wel te krijgen. Biedt niet meer das onzin.
IK zou voor een 860 echt max, indien fineer goed (eerste serie had beter fineer pasticfolie, dan de tweede begin ik te vernmoeden) nimmer meer dan 200 a 225 betalen. Anders wacht gewoon nog even.
Verschil tussen 825 (8 ohm) en 860 (6ohm) is smaak, daar ben ik inmiddels wel uit.
De 860 is wellicht wat beter voor "lichte versterkers, de 825 wat mij betreft komen beter tot hun recht bij oudere vegrote vermogensbakken. Maar dat is alleen mijn indruk.
Ik ga ze niet voor een habbekrats wegdoen, dan blijven ze in mijn flips museum. 8)