Tja,
Ook ik moet wel eens wat opruimen. Iemand interesse? doe eens een bod.
groeten,
André
Wonderlijk al die functies op een radio 😉
ASNC was auto stereo noise cancelling dacht ik, dus dan wordt er wat gefilterd zoals in autoradios. Dat levert wel wat verlies aan hoge tonen en stereobreedte maar je kunt er toch naar blijven luisteren, zonder meteen helemaal op mono te hoeven.
Multipath is me onduidelijk. Dat had iets met signaal wat via reflecties binnekomt te maken maar wat het precies doet?
Stereo-only heb ik zelf ooit gebouwd. Niet moeilijk als je een ledje hebt wat aan gaat als het stereo is 😉
Die Normal/Fidelity is wel interessant, dat zou een MF bandbreedte schakelfunctie kunnen zijn. Hadden dure tuners vroeger. Dat maat een tuner ook meteen een stuk gevoeliger, maar stereo-zenders die een flinke zwaai maken gaan wel wat meer vervormen op de stan "Normal"
En de 9kHz toets slaat op de AM. In de US werd nog wel eens middengolf-hifi toegepast. Bij mijn weten in Europa nooit gedaan (heel even door Mi-Amigo voordat die uit de zee werd gehaald)
Leuke dingen allemaal, en als je zo'n tuner op een echte ouderwese draaibare hark aansluit dan heb je er nog een hoop aan 😉
heb je ze nog??
De set is inmiddels verkocht.
Ik hoop aan iemand met een 8 elements vertikaal op het dak 😉
Vroeger kon je daar regelmatig zenders die 400km weg zaten mee ontvangen. Een commercieel station uit Parijs had ik bijna elke dag.
Maar dat was met een aangepast AH186 😉