Philips MFB 22 RH53...

Meldingen
Alles wissen

Philips MFB 22 RH532

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
514 Bekeken
(@ewoud)
New Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Topic starter  

Ik heb een set MFB 22RH532. Eerder gemeld dat set niet werkt, echter 1 speaker werkt prima en de tweede heeft een defect. De defecte speaker doorgemeten en tot en met de gang naar de speakers is er spanning maar er volgt geen geluid, volgens mij klein defect. Heeft iemand een idee wat het is? Hoe en door wie kan het gemaakt worden? Wil toch zien om ze te houden nadat ik het geluid van de in orde zijnde speaker gehoord heb! (kende de speaker niet, zijn van mijn vader geweest maar wat een geluid) Wie kan mij opweg helpen?

Hoor graag van jullie.

Grt
EWoud

Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

euh, al eens gemeten of de luidspreker(s) nog weerstand hebben of een open circuit zijn?
de spoel en/of litze zou gebroken kunnen zijn en dan doet hij het dus niet meer.

BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

In elk geval zonde om ze weg te doen !

Je zou de linker en rechter bass speaker kunnen wisselen, mits je wel heel goed op alle plussen en minnen van de aansluitingen let.

De spanning op je luidspreker is een kleine wisselspanning, afhankelijk van het volume waarop hij speelt. zeg tussen 1 en 20 volt.

Je kunt ook de deurtjes onderling wisselen, let dan goed op de plaatsing van de plug !

Het kan overigens zijn dat bij de defecte de plug andersom zit ...

BeantwoordenCiteren
(@ewoud)
New Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Topic starter  

BEdankt voor jullie antwoord. Wordt technisch verhaal en dan haak ik snel af. Herman schrijft zonde om weg te doen maar ik ben niet in staat de herstelwerkzaamheden uit te voeren. Suggesties? Wat voor kosten moet ik aan denken? Indien kosten te hoog zijn dan zal ik er afstand van doen voor een schappelijk prijsje

BeantwoordenCiteren
Deel: