een scsi variant van de cd100 is vast ook een collectorsitem.
http://link.marktplaats.nl/241561194
groet mattie
Is geen SCSI maar heeft speciale cdrom interface nodig CM... interface card.
De CM110 is dezelfde maar dan wel SCSI (heb deze gehad, maar net ook via MP verkocht).
ja, ik heb je adv onlangs nog gezien .
moet je de cm110 nog uit je bijschrift halen .
groet mattie
Ja dank, was ik vergeten te verwijderen π .
Aangepast.
Maar on topic: zijn leuke CD-ROM Spelers, mijn CM-110 las alles.
Maar ja SCSI heb je nog wat aan, past op elk merk SCSI kaart.
Die CM100 is moeilijker aan te sluiten als je de kaart niet het
Nu mag hij iemand ander blij maken, ben flink aan het opruimen π
Dat ben ik dus π
ik ben zeer benieuwd.. de cm100 had ik ook wel gewild maar meer als reserve. Is de hoogstbiedende Elzo van het forum hier?
Ik wil er audio cd's mee inlezen, die antieke loopwerken zijn bekend dat ze ook flink beschadigde plaatjes nog lezen. Hopeilijk zonder teveel te interpoleren.
Ik heb plannen om mijn cd's lineair te gaan opslaan, nu de HDD's steeds groter en goedkoper worden. Dan kan een apparaat voor lastige gevallen makkelijk zijn.
ja kan wel , maar scsi 1 is hoogst antiek .
loopt niet meer onder vista ( of xp ), maar wat wel van ouder dan 5 jaar.
mattie
Meer foto's van de cm100 staan hier :
http://www.marantzphilips.nl/philips_cm100_cdrom_player/
correctie,
CM110 wordt onder XP met adaptec SCSI kaart (pci 2940 of pcmcia adapter) zonder problemen herkend, en is meteen bruikbaar π
Ik heb dit zelf getest.
Ik heb de 2904 scsi van adaptec, prima kaart als je scsi "erbij" wil
ik heb de cm110 inmiddels en ga er binnekort mee testen π
scsi is OS-onafhankelijk, als je de goeie ASPI drivers maar hebt. Adaptec was vroeger zo flauw die alleen te installeren als je ook een kaart van hun had, maar daar had je ASPI4ALL voor π
Als ik em op m'n xp doos wil gebruiken moet ik wel op zoek naar een HD50 - centronics kabel.. Enfin d'r zal binnenkort wel weer eens zo'n PC beurs zijn hier..
hmmm , grote 50 pens centronics naar 50 pin scsi 1 connector
op mp staan er vast wel , anders vlooienmarkt .
op mijn werk nog een plank vol , maar dat is omdat niemand wist wat het waren . klopt overigens dat xp geen moeite heeft met oude scsi
maar vista wel . je kunt er zelfs met een paar registry veranderingen xp pro van maken . maar dat natuurlijk offtopic .
groet mattie
Correct werkt perfect , zonde ASPI drivers ook, maar met voor de beste performance.
Helaas heb ik die kabels niet meer π
maar die zijn overal nog te vinden.
Succes