set 545 op mp aange...

Meldingen
Alles wissen

set 545 op mp aangeboden

15 Berichten
7 Gebruikers
0 Reactions
618 Bekeken
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

Zie deze link, klepjes missen wel zo te zien.

http://link.marktplaats.nl/15552972 7"> http://link.marktplaats.nl/155529727

Citeren
 Remi
(@remi)
Noble Member

hij is al weer weg

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

iemand blij of er stond een link in de advertentie..

BeantwoordenCiteren
(@herman)
Famed Member
Topic starter  

Ik denk iemand blij.

Dit was de tekst, er stond geen link in:

"ik heb hier goede mfb 545 de grooste van de serie met voet wat gebruiksporen maar netjes geen onzin bieden maar een goed bod"

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

En weer 2 van de "slechts 1000 die er gemaakt zijn"

http://link.marktplaats.nl/156316023

πŸ˜†

(of zouden het steeds dezelfde zijn??)

BeantwoordenCiteren
(@christiaandenhertog)
Reputable Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden

ik geloof er niks van dat er maar 1000 gemaakt zijn,

kijk op ebay, in amerika alleen al zie je er tientallen per jaar verhandeld worden

BeantwoordenCiteren
(@rsw130)
Trusted Member

Wat is dat trouwens met die klepjes? Waarom ontbreken die zo vaak?

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

Ik denk omdat de 545 vroeger professioneel gebruikt werd, en dan moest er vaak aan die regelaars gedraaid worden. Een klepje zit dan alleen maar in de weg. Dus dat werd er af gehaald, opgeborgen of weggeknikkerd.

BeantwoordenCiteren
(@a-g-w-wijers)
Reputable Member

@rsw130 wrote:

Wat is dat trouwens met die klepjes? Waarom ontbreken die zo vaak?

Ze breken snel af... Alhoewel ze dan wel blijven hangen door de magneetstrip, maar dan nog -> zonder is toch veel mooier!!!! πŸ˜‰

Met vriendelijke groet,

Ton Wijers

BeantwoordenCiteren
 Piet
(@piet)
Reputable Member

Destijds zijn er met een tussen poos van 1jaar twee keer een serietje van 2000 stuks gemaakt. Dus in totaal 4000 stuks. de eerste serie was met papier dome voor de midrange en polycarbonaat dome voor de tweeter.In de tweede serie zijn we overgegaan op soft dome zowel voor midrange als tweeter. Het staat me niet helemaal meer voor de geest,maar ik dacht dat er ook nog een serietje van 500 stuks heeft gelopen met cinch pluggen in plaats van DIN en ook met soft domes.

Wat het klepje betreft: die constructie was veel te fragiel. Tijdens de proef serie heb ik daar de constructeur over aangesproken en daar is ook daadwerkelijk een wijziging opgekomen ,maar waarschijnlijk door de kleine serie nooit ingevoerd.

Ik ben het met Ton eens , zonder klepje is veel mooier!!

Deze boxen waren in eerste instantie bedoeld voor studio's en dan weet je van te voren dat de aantallen beperkt zullen zijn. Het ging ons meer om de reclame die er van uit zou gaan als mfb boxen ook in studio,s zouden worden gebruikt en zoiets spreekt zich rond. Aan de andere kant het is moeilijk te meten in welke mate dat afstraalt op de gewone mfb boxen voor de cosumer markt. Een feit is echter dat we in die markt honderd duizenden boxen hebben afgezet. Groeten Piet

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

4000 of 4500 stuks is zo'n 2200 sets, en dan blijft het natuurlijk toch wel een redelijk uniek ding.

Maar ik vind ze echt te groot en zwaar (en duur). Bovendien streeft hier het feedback gebeuren de originele intentie ver voorbij, namelijk het klein maken van boxen die toch mooi laag geven πŸ˜‰

Maar de 545 kan dat natuurlijk tot zeer diep en in zalen. Vroeger hadden we een schoolfeest en toen heb ik me al eens verbaasd over die 4 speakers met lampjes die zoveel geluid gaven πŸ˜‰ Dat waren de 545's neergezet door een of ander facilitair bedrijf.

BeantwoordenCiteren
 Piet
(@piet)
Reputable Member

Zapper,

Natuurlijk wijkt de 545 af van onze filosofie van klein[waf,s], maar deze boxen waren dan ook niet bedoeld voor de consumer markt . En voor studio,s , verhuurbedrijven en theaterzaaltjes enz speelt afmetingen en gewicht geen rol. Groeten Piet.

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

..."Een feit is echter dat we in die markt honderd duizenden boxen hebben afgezet"...

en die gaan wij allemaal redden van de sloop! 8) YES! πŸ˜›

BeantwoordenCiteren
 Piet
(@piet)
Reputable Member

Heel goed Remi,ik doe mee aan de reddings aktie! Groeten Piet.

BeantwoordenCiteren
 Remi
(@remi)
Noble Member

πŸ˜› het is in dat kader ook hartstikke handig dat ze zo goed te stapelen zijn! 8)

BeantwoordenCiteren
Deel: