set F-9638 aangebod...

Meldingen
Alles wissen

set F-9638 aangeboden

7 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
548 Bekeken
(@henk-van-kempen)
Trusted Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

Hoi Freaks,

Ik heb een set 9638 hier staan.
Ze zijn niet ok. één box doet het goed alleen is er een woofer plof te horen af en toe terwijl ie speelt. Misschien een afregelkwestie. De andere box is terminaal. Ik heb hem geopend en in het voedingsgedeelte blijken de elco's vervangen + een zwarte strip met 8 poten ( dc protectie???).
De boxen zijn aan de buitenkant beschadigd evenals het doek.
Verder zitten er op de woofers en middentoners putjes.
Wellicht zijn ze nog te gebruiken voor reserve onderdelen.
Doe me maar een bod.........ik woon in 's-hertogenbosch

Met viendelijke groet,

Henk van Kempen

Citeren
 HOB
(@hob)
Estimable Member

Afhankelijk van de prijs heb ik belangstelling.

Ik heb je al een mailtje gestuurd.

Hilbrand

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hilbrand,

Ben je de nieuwe eigenaar geworden ??

BeantwoordenCiteren
 HOB
(@hob)
Estimable Member

Ik ben op dit moment bezig.

Het gevraagde bedrag is zeer redelijk.

Er zal wel een hoop werk in gaan zitten, maar het is dan ook een hobby.

Groeten,

Hilbrand

BeantwoordenCiteren
(@henk-van-kempen)
Trusted Member
Topic starter  

Hoi Hilbrand,

Ze staan hier voor je gereserveerd.
Ik heb je mijn telnr gemaild dus ik hoor het wel....
Grtz
Henk

BeantwoordenCiteren
 HOB
(@hob)
Estimable Member

Ik heb maandag de boxen opgehaald en daarna ook nog een dcc speler om de dss set te voltooien.

De boxen zijn inderdaad beschadigd en werken niet goed. Een box speelt wel, maar voegt regelmatig eigen geluiden toe aan mijn muziek. Helaas meestal niet in de maat, dus werk aan de winkel.

De andere doet helemaal niets. Na een eerste inspectie blijkt er geen voedingsspanning op het trafo te staan. Dat kan eigenlijk alleen maar voorkomen worden door de DC protectie die een relais gebruikt.

Ik heb even de condensator overbrugd zodat het trafo zeker spanning kreeg. De woofer begint dan gigantisch uit te slaan, te klappen. Het is dus logisch dat de protectie in werking treed. Verder is er op de print aardig gerommeld. Er zijn punten van de print met draden verbonden, dat kan te maken hebben met vervangen elco's die misschien een andere maat hadden.
Ook is er gesoldeerd aan de micro processor van de DC protectie, waarvan 1 pootje afgebroken is.

Ik wil de print eerst maar zoveel mogelijk weer in de originele staat terugbrengen en daarna de storing zoeken.

De opbouw van de f-9638 komt inderdaad kwetsbaarder over dan die van de andere mfb's. Toch vond ik de werkende box zeer aangenaam klinken.

Voor belangstellenden en benodigde hulp (die ik zeker kan gebruiken) zal ik een nieuw draadje beginnen.

Groeten van een naar solderen ruikende Hilbrand.

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@ronvonck)
New Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

Hilbrand,

Mooi, dat je weer wat te knutselen hebt, hopen dat de set in prima staat gaat verkeren !

BeantwoordenCiteren
Deel: