Setje 545 op 2ehand...

Meldingen
Alles wissen

Setje 545 op 2ehands

12 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
558 Bekeken
(@a-van-ark)
Eminent Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

Hallo heren,

Op 2ehands zag ik een advertentie waarin een set 545 werd aangeboden

http://audiovideo.2dehands.nl/markt/audio/luidspreker/8486697_Heb_hier_nog_een_paartje_Philips_MFB_studio_boxen_staan_De_boxen_hebben_ee.html?ses=agc7YnN3kulBnKo

B.t.w. dit is niet mijn advertentie, ik koop alleen maar πŸ˜†

Mvg,
AndrΓ©

Citeren
(@a-van-ark)
Eminent Member
Topic starter  

Hij vraagt ongeveer 500 euri dacht ik zo te lezen. Bij die prijs zit een halve bus siliconenspray inbegrepen 😯

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

"werd van marktplaats afgegooid"

Minimumlijders die niet 6 euro willen betalen om iets duurs te verkopen.

Staat duidelijk dat als je iets van meer dan 200 e aanbiedt je moet betalen. Wat is nou 6 euro als je de kans vergroot dat je een goed (vrijblijvend) bod krijgt? ebay vraagt ook commissie.

Bovendien stuurt marktplaats een waarschuwing en als je de kosten voldoet dan word je er niet "afgegooid"
Bah.. echt nederlands gedrag hoor.

BeantwoordenCiteren
(@a-g-w-wijers)
Reputable Member

Doodzonde dat die wooferranden zijn ingespoten/ingesmeerd. Hij zal wel gedacht hebben dat ze daardoor langer meegaan, danwel beter zullen gaan klinken.

Met vriendelijke groet,

Ton Wijers

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

Nou, ik vraag me af of het zo'n probleem is, als je rubber behandelt met siliconen wordt het soepeler lijkt me.

BeantwoordenCiteren
(@a-g-w-wijers)
Reputable Member

Maar of dat in verhouding staat met het oog......

Met vriendelijke groet,

Ton Wijers

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

Ach, zolang ze er geen blauwe tl-buisjes omheen monteren.. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member

Beste mensen,

Uiteraard respecteren we ieders mening, maar ik wil jullie toch vragen om niet teveel kritiek en/of vooroordelen uit te oefenen op de verkoper. De kans dat hij meeleest is namelijk groot, en mocht je van plan zijn deze boxen te kopen, dan is het wellicht toch wel verstandig om de betreffende verkoper te vriend te houden....

Grt!

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

Daar heb je wel gelijk in, maar ik was dat toch niet van plan. En ik vond het niet erg correct om vanaf een ander site tegen MP te schoppen omdat je zelf geen advertentiekosten wilt betalen. Maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk.
En over siliconen.. tsja.. ik heb het eens geprobeerd met een oud woofertje en had het idee dat de rand er soepeler door werd, helaas hielp het niet tegen vervorming in het middengebied. Dat had een andere oorzaak denk ik. En iets wat gewoon goed werkt daar kun je uiteraard beter afblijven, maar of het echt kwaad kan??

BeantwoordenCiteren
(@a-g-w-wijers)
Reputable Member

Ik overigens ook niet, alhoewel als ik ooit weer een mooi setje 545 tegenkom, in de buurt en voor een super-scherpe prijs, dan bel ik diegene natuurlijk als een gek op. Overigens heb ik mijn twijfels of het verschil met zo'n behandelde wooferranden nu echt hoorbaar is......

Maargoed, mocht de desbetreffende man dit toppic lezen, hier dan wat tips:
- Neem de tijd om de 545 te verkopen, momenteel heerst er een soort van 545 dip!
- Plaats die advertentie gewoon op Marktplaats, immers een veel groter bereik en die 6 euro haalt u er makkelijk uit!
- Maak wat spannendere foto's van de 545, beter van beide 545;

Serieus, dat doet wonderen. Hoe vaak zie je wel niet een advertentie waar een "geile" foto bij staat veel meer op wordt geboden, dan hetzelfde apparaat in een advertentie waar geen foto bij staat. Ik ben van mening, een foto kan een advertentie maken of kraken.

En de 545 gekte is momenteel niet zo groot als zo'n 1-2 jaar geleden, nu is het juist de 9638 die in de spotlights staat. Daarvoor was het de 587, ben benieuwd welke MFB er na de "9368-gekte" op handen wordt gedragen. Dit is overigens geen kritiek ofzo, maar iets wat me opvalt. Vooral dat de 9638 nu zoveel wordt besproken en er velen lovend over zijn -> bekijk de toppics van een jaar geleden maar eens!!! Achja, zolang het maar Philips is maakt het mij niet uit wat men "het beste vind"!!!

Met vriendelijke groet,

Ton Wijers

BeantwoordenCiteren
(@a-van-ark)
Eminent Member
Topic starter  

nu is het juist de 9638 die in de spotlights staat

Dat komt waarschijnlijk omdat 2 "nieuwe"freaks deze speakers recentelijk hebben aangeschaft en deze beluisterd hebben op goede voorversterkers.

Wat me verder verwondert hier: veel mensen lijken te denken dat "meer bas" 545 beter is dan een "neutrale"bas zoals in de 9638. Juist een kenmerk van een goede speaker vind ik dat hij neutraal klinkt. Mfb is volgens mij dan ook niet ontworpen om "meer bas" te geven maar juist om de bas onder controle te houden bij te forse wooferuitslagen, om het boemeffect te voorkomen.

Fijne paasdagen!

AndrΓ©

BeantwoordenCiteren
(@zapper)
Famed Member

Yep... een goede simpele maar duidelijke omschrijving, de goede trefwoorden en een leuke foto doen em.
Alhoewel ik liever zo'n advertentie zie van iemand die "luidsprekers kwijt moet die in de schuur liggen" zonder of met nauwelijks foto en wel een telefoonnummer. πŸ˜‰ Degenen die mooi opgepoetste 541's aanbieden met veel te mooi donkere frontjes die weten allang wat ze ervoor kunnen krijgen πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
Deel: