Hallo allemaal,
Ik heb al een tijdje een setje Philips 22RH457 boxen, en nu hoorde ik van iemand dat deze mischien wel wat waard zijn.... hup de deur ermee uit.
iemand interesse π ?
er zitten 2 8 inch woofers in elk (bij elk zit 1 dummy, egt philips systeem)
en dan nog zo'n mid speakertje die je ook in de 545 hebt en nog een klein high speakertje, ze doen t perfect dus bied maar !!
Ik kan je ook nog wel een fototje mailen, dan moet je maar even een mailtje sturen !!
Sander
P.s Goeie site is dit hoor, ben blij dat er nog zo'n site is π
Die dummy speaker da's nou een echte co-woofer (zo noemde ze ze bij Philips).
En ook dit is weer een typisch voorbeeld van enerzijds de geniale produkten van Philips. De cowoofer is namelijk een hele luxe basreflexpoort.
Wel de voordelen, haast niet de nadelen. (geen weergave hogere harmonische door de massa van de cowoofer).
Toont ook weer de lompigheid van Philips aan. Nu Philips ze niet meer maakt lopen er andere fabrikanten (Peerless) mee te koop als zijnde super subwoofer.
En ja, ook Kef had dit al heel vroeg. Maar dan noem je weer een andere fabriekant op die ook helemaal geen rommel maakt.
Jan
Hallo Jan,
Ik ben er inmiddels wel achtergekomen dat Philips toen der tijd hele goede boxen produceerde, dat er alleen wat mankementen toen nog aanzaten ja dat is ook te verwachten (zie je al met MFb545 eerste serie) dat komt volgens mij omdat dat gewoon de eerste types waren...
En dat andere merken ook dit systeem gebruiken valt ook wel te verwachten... als philips boxen het al 25 jaar uithouden willen andere boxen ook die richting uitgaan.
Kvind mijne wel goed klinken, dat geld ook voor die ene MFB545 die ik hier heb staan, ze klinken echt wel goed en ik vind het ook wel jammer dat philips niet verder is gegaan met boxen, ja ze hebben wel boxen maar dan gaat het vaak om de kwantiteit en niet om de kwaliteit.
Ja ik zelf ken alleen maar de MFB, met KEF,Peerles en dat soort merken heb ik totaal geen ervaring.
Sander
Ah, de KEF met T27, B200 en passiefe B139.
Ooit de rogers transmissielijn met B139 gehoord ? een van de weinige kasten die mijn 545 (met gemak) kan bijbenen....
CC
Hallo Cris
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik totaal geen verstand heb van KEF heb, dit is de eerste keer dat ik dat merk hoor, ja ik ben gewoon een schooljongen die een setje mfb 545 heb maar ik verdiep me er NOG niet zo in, dat komt wel als ik me school heb afgerond, dan heb ik daar wel tijd voor en ik vind het MFB type best wel interesant maar nu nogniet omdat ik nog met me school zit π
Groetjes
Sander