wie heeft er nog een onderste strip van een oude aristona 6544 over, dus die vastgelijmd zit op het front met daarop "aristona" en motional feedback
vrgr
Freddy
Peter moet er nog twee van DUX hebben.....
[%sig%]
Thomas,
En die houd ik ook, en trouwens, zo urgent zal het niet zijn want Dhr. Thalen laat toch niets horen...
Grtz... Peter
[%sig%]
Bericht bewerkt (22-08-2003 16:31)
Beste Peter,
je bent gebruiker van de 6544? heb je die wel es vergeleken met de 544
ander geluid?
De voorkanten van de Dux/Aristona zijn van megadik hout en de voorkant van de 544 van kunststof.
moet anders klinken eigenlijk.. ervaringen mee?
en ik ben inderdaad ff off line geweest, heb trouwens de achterwand van de ene aristona getransplanteerd in een 544 die ik als midden gebruik.
zal dus vermoedelijk de aristonas niet compleet gaan maken
wel triest maar ja sic transit gloria mundi! π
vrgr
Ps je mag wel Freddy zeggen hoor !
hoi
ik heb een stel duxen 6544 en flips 544's, ik moet eerlijk zeggen: ik hoor geen verschil qua kastmateriaal..
Ernst
Lijkt mij ook onwaarschijnlijk. De "x544" is zo'n klein boxje en heeft daarvan maar zo'n klein gedeelte voor de bas, dat de kast veel te goed ondersteund en gedempt wordt om kasteigenschappen te horen.
[%sig%]
Waarom zouden ze dan die kasten verschillend bouwen als het geen verschil zou maken?
Aristona/Erres boxen klinken ook anders dan Philips boxen (de acoustische) bedoel ik, andere kastdiktes, demping en filters .....
Goedkoper, dus.
[%sig%]
Freddy,
Ik heb de set bij mijn vriendin staan. De set klinkt volgens mijn oren, en die zijn best wel naukeurig, vrijwel identiek. Dankzij een betere opstelling bij haar thuis, klinkt het hoog ook zuiverder dan bij mij thuis. Ook het is de vertrouwde strakke, diepe en onvervormde bas zeker identiek. Nadeel alleen is dat mijn schoonouders dat in de woonkamer beter horen en voelen als wij in haar kamer. Kamer wellicht toch iets te klein??
Maareh, geen verschil te horen, en een Aristona of Erres mocht niet teveel op een Philips gaan lijken, moest per definitie "lelijker" zijn omdat men als beide identiek waren geweest, er geen Philips meer kocht maar Aristona of Erres omdat ze in aanschafprijs lager waren.
Ikzelf vind de Duxen er trouwens na mijn beroemde/beruchte modding er beter uit zien dan mijn gemodde 544's.
Hopende u zo voldoende te hebben ingelicht. :-r
π Grtz. Peter
[%sig%]
Bericht bewerkt (29-08-2003 18:46)