Hallo,
Nu mijn Blue Boxen binnen mogen komen te hangen van mijn vrouw [:)], heb ik dus mijn Stage Accompany zelfbouwers, PPA 1200 eindversterker en SA 102 mengtafel te koop.
De SA zelfbouwers:
Dit zijn de kastjes (trapeziumvormig) die ik een jaar geleden gebouwd heb.
Niet zomaar een kastje in elkaar gezet, maar heb daar een degelijke voorstudie voor gedaan.
Kastjes zijn netjes afgewerkt met Warnex, pole-adapter, verzonken handvatten, voetjes, verzonken speakon's (doorlus) en vlieg-hardware (op de juiste manier gemonteerd, met aan de binnenkant hoekprofielen die de bovenkant en zijkanten van de kast met elkaar verbindt).
De drivers (die verzonken zitten, om de looptijden en BDS te optimaliseren), SA RCD 8526 en SA 1203 (met nieuwe "surrounds"), zijn 100% in orde.
De kast bevat een passief filter (met kwaliteits componenten) waarvan de kantelfrequentie op 900Hz ligt.
Als full-range zijn de kasten 350watt/8Ohm belastbaar.
Als top (vanaf 100Hz) een stuk hoger belastbaar, de RCD 8526's in de kasten zijn namelijk een flink stuk overbemeten qua belastbaarheid (plus het hogere rendement) en daarom ook een paar dB's afgezwakt op het passieve filter.
Deze kasten zijn een van de weinige zelfbouwers die ook daadwerkelijk zijn gemeten met Smaart (door TCMC).
Kasten klinken (en meten) heel goed, en zijn eventueel in de huiskamer te gebruiken als full-range, maar hebben absoluut een sub nodig voor de wat grotere ruimten.
Opmerkingen: de kasten zijn helemaal klaar op het stalen front na (die je dus zelf nog moet gaan maken), SA emblemen (SA Ribbon Inside) voor het frontje krijg je er bij.
Eventueel kun je nog een hoorn (WaveGuide) maken voor de ribbon (maar zoals de metingen aangaven niet nodig, zie eerder genoemd topic voor meer info), het kartonnen model heb ik nog als voorbeeld.
Daar de kastjes 40 kilo per stuk wegen is het niet aan te raden om de kasten boven mensen te vliegen (want dan moeten alle stalen onderdelen en drivers nog met staalkabels aan elkaar gemaakt worden binnen in de kasten).
Foto's zijn hier en in het eerder aangegeven topic te vinden.
Totaal hebben mij de kasten 730,- euro (de set) gekost, graag dus een eerlijk bod van jullie kant.
De PPA 1200, eindversterker:
De PPA 1200 is de best klinkende versterker van SA ooit.
Dit is het type met de XLR-doorlus aan de achterkant, dus de PPA zonder de 50Hz brom.
Ziet er redelijk gebruikt uit, maar is technisch 100% in orde.
Meer info kun je op mijn site vinden.
Manuals e.d. kun je daar vinden in de download sectie.
De versterker mag voor 550,- euro weg (gaat overigens pas weg als er ook een koper is voor de SA zelfbouwers).
De SA 102, mengtafel:
De SA 102 (gelijk aan de D&R Disteq, maar dan alleen in de vrij zeldzame Stage Accompany uitvoering) is net helemaal gereviseerd.
Reden verkoop: ik heb een jongere uitvoering gevonden.
De SA 102 heeft 6 Stereo (Phono/Line) broodjes en 2 Mono (Mic/Line) broodjes.
(eventueel gewenst kan ik er nog twee extra broodjes bij doen (uit de ander SA 102), namelijk één Stereo en één Mono broodje, om zo een compleet gevulde SA 102 te verkrijgen)
Heeft wat gebruikerssporen maar speelt echt ruis, kraak en bromvrij.
Alle potmeters en faders zijn onlangs op de goede manier schoongemaakt (heet sopje methode) en opnieuw (lichtjes) gesmeerd.
Meer foto's zijn hier te vinden.
Het SA 102 topic op New-Line.
De manual van de SA 102.
De SA 102 heeft de ideale uitgangsspanning voor bijvoorbeeld een setje Blue Boxen.
Moet minimaal 150,- euro opbrengen.
Dus graag een net bod op de SA 102.
Voor de snelle beslisser:
* 1050,- euro voor de twee zelfbouwers plus de PPA 1200.
* 1200,- euro voor de twee zelfbouwers plus de PPA 1200 plus de SA 102.
Jack/XLR-kabels (2 x 2 meter) en speakon-kabels (2 x 20 meter) heb ik er eventueel ook nog bij om het setje helemaal ready-to-go te maken.
Greetz Webbie...
Hallo,
Zijn verkocht aan discotheek in Ommen.
Mag een slotje op.
Bedankt voor de webruimte.
Greetz Webbie...