Beste freaks,
Ik loop met de gedachte rond π― om mijn 2 paar 9638's (eventueel met bijbetaling van mijn kant) te ruilen voor een setje DSS 930. (dus niet de 940).
3 9638's zijn prima, van 1 is het versterkergedeelte defect en zitten er allemaal draadjes los. De woofer ziet er ook lelijk uit (deukjes)
Voor de 9638's heb ik eigenlijk geen plaats meer, de eventuele DSS'en wil ik aansluiten op de pre-out van mijn analoge 5.1 versterker. Of moeten de DSS'en perse digitaal worden uitgestuurd?
Wat is een reele ruil of eventuele verkoopprijs? Om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat de prijsverhouding tussen de 9638's en de DSS'en is.
De 9638's gebruik ik liever niet als rearspeaker omdat ze in een vrij kleine ruimte moeten staan. (Beetje overkill) Voor kleinere MFB-versies heb ik geen belangstelling.
Zelf zoek ik: een setje DSS 930 of een setje goede passieve zuilen (niet te breed) Of een setje infinity Overtures 1. Mocht iemand een ruilaanbod hebben, stuur maar even een berichtje.
Beetje een warrige posting π
Goed weekend en bedankt voor eventuele reacties,
AndrΓ©
@A van Ark wrote:
Of moeten de DSS'en perse digitaal worden uitgestuurd?
Ja, de DSS speakers moeten perse digitaal worden aangestuurd. Dus je zult ook een controller nodig hebben.
Hmmmm.....bedankt voor de info, Herman!
Op een extra controller zit ik niet te wachten, ik wil alles regelen via de volumeknop van mijn DD-versterker.
Dan wordt het waarschijnlijk toch proppen.... π― π―
Mvg,
Andre
Ik kan nog wel even rondkijken in mn hok of ik nog een klein setje mfb heb om te ruilen voor je defecte set 9638 ...
DSS'en zijn ook aan te sluiten via bijvoorbeeld een CD850 dig out. Via de AB kan je ze dan wel (per box) harder en zachter zetten. Je mist dus alleen de control signalen.
Volgens mij kun je met de AB beide speakers tegelijkertijd aansturen, maar dan inderdaad alleen de geluidssterkte. De eerste speaker die is aangesloten, werkt als master over alle speakers die volgen in de keten. Ik neem aan dat als je de AB mikt op de 2e speaker, de 1e speaker ook reageert. Je hebt een digitale coax uitgang nodig om ze op aan te sluiten. Maar of dit alles prettig werkt met je surround versterker??? Ik kan me bijna niet voorstellen dat iemand in het bezit van een DSS set geinteresseerd is in een ruil met de F9638. Of het moet wel een enorme verzamelaar zijn. Prijs voor een set DSS930 met controler Euro 500 tot Euro 700 en misschien nog wel meer.
Hallo mannen,
Bedankt voor jullie tips / suggesties.
In ieder geval is me duidelijk dat de DSS'en niet de meest geschikte surround speakers zijn voor mij. Ik ga op zoek naar een passieve zuilluidspreker.
De 9638'en zal ik t.z.t. te koop aanbieden, als ik iets anders gevonden heb. Wat mij betreft kan het draadje gesloten worden.
Mvg,
Andre