TKA: 22RH496, maar ...

Meldingen
Alles wissen

TKA: 22RH496, maar niet echt

6 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
865 Bekeken
(@pe1dna)
Honorable Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

Ik heb een paar weken terug een setje 22RH496 passieve jaren-70 Philips speakers bij de kringloop meegenomen. Als er iemand interesse in heeft laat maar weten.

h 46cm b 35cm d 22cm

Het zijn geen echte 22RH496's maar "SA5961/00Z 8 ohm". Gemaakt door Philips voor een ander merk dus. Het logo komt mij niet bekend voor, het is een soort W teken met daarnaast "stereo" en daaronder "hifi" in zilver-op-zwart relief en een rood puntje op de laatste "i". Kent iemand dat logo? Ik zal nog een foto plaatsen.

Er zit een kort (40cm) snoertje aan met een din luidspreker plug. Ik heb ze getest en de drivers zijn allemaal in orde.

Ik vraag 20 euro voor het setje, en ze kunnen na afspraak in Eindhoven beluisterd en opgehaald worden.

Joop

[%sig%]

Bericht bewerkt (09-09-2004 07:19)

Citeren
(@happypuppy)
Famed Member

Joop,

Fotootje van het merk?

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@pe1dna)
Honorable Member
Topic starter  

Oke, dit is het logo wat op de SA5961 zit.

Heb ik nu een ongelooflijk zeldzaam collectors item op de kop getikt of wat πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
(@mctommi)
Reputable Member

De aanduiding SA is toch Aristona ?

Groeten,
Tom.

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member

Tommi,

SA is voor alles dat onder Philips-licentie valt, zoals Aristona, maar ook Radiola, Dux, Erres etc.

Joop,

Dit logootje ken ik wel, het is volgens mij het oude High Fidelity logo, en heeft niets met het merk te maken. De opvolger van dit logo zit voor op de 541, 5443 etc. Wel vreemd dat er verder geen échte merknaam opstaat, maar dit zag je vaker bij Philips speakers. Vreemd maar wel leuk πŸ™‚

Groeten!

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@pe1dna)
Honorable Member
Topic starter  

Anyway, de speakers had ik meegenomen van de kringloopzaak voor gebruik in m'n nieuwe auto, maar ze zijn toch wel erg groot daarvoor.

Voor 20 euro kunnen de 22RH496 3-weg passieve Philips boxen van eigenaar verwisselen. h*b*d = 45cm * 34cm * 22cm. Er zit een kort snoertje aan met een LS DIN plug. Ik heb ze getest (alle drivers werken, geen defecte tweeters) en schoongemaakt. Uiteraard mag je ze beluisteren.

[%sig%]

Bericht bewerkt (18-09-2004 11:21)

BeantwoordenCiteren
Deel: