Heren
Ik hoor veel goede dingen over versterkers uit de 800 en 900 serie
Wie heeft er misschien een te koop in de buurt van amstelveen?
ik heb nml. bij een kennis de dfa888 gehoord en die klonk erg mooi!
Ernst
Hier heb ik er nog één dfa888 staan, wil m eventueel ook wel ruilen tegen de oudere 960.
en de prijs van de 888?
Ernst
De dfa 888 is geheel in nieuwstaat.
Ik wil er 100 euro voor hebben.
Hoi,
Ik heb nog een FA890 staan (helaas zonder AB) maar hij verkeert wel nog in nieuwstaat. Het ding is zelden of nooit gebruikt omdat ik DSS-en heb. Het ding heeft wel een kortsluiting gehad enige tijd geleden omdat ik intern een kabeltje verkeerd aangesloten heb. M.a.w. ik moet hem eerst zien te repareren. Ik vermoed dat er ergens een transistor of diode gesneuveld is in het power-circuit. Ik ben er nog niet aan toegekomen om het ding eens door te meten daar ik momenteel de DSS-en aan het opfrissen ben.
Groetjes. π
Ik heb nog wel een service manual erop laten zetten. π―
hoi
kan je hem dan ook maken? de 890 is toch dezelfde als de 888, echter zonder DAC?
Ernst
@bad santa wrote:
Ja joh dat heb ik ook ontvangen. Mijn dank is eeuwig. π
Feit is dat ik best wel weinig tijd heb momenteel, zoveel andere (belangrijkere) dingen aan mijn hoofd... Je kent dat vast wel! π
Gelukkig heb ik die ene DSS gerepareerd (was een IC stuk, oftewel het interface was "dood"). Ik ben nog op een ander IC aan het wachten van één DSS-SE die stuk is. Ik vermoed dat de voeding niet meer zo stabiel was en hier en daar "piekjes" heeft laten doorgaan. Maar dat is inmiddels allemaal hersteld. Op de oscilloscoop schijnt alles goed te zijn...
Groetjes. π
@Ernst wrote:
hoi
kan je hem dan ook maken? de 890 is toch dezelfde als de 888, echter zonder DAC?
Ernst
Nee helaas ernst,
De opbouw van de fa 890 is geheel anders dan de dfa 888.
De dfa 888 is op de dac na gelijk aan de 880.
De fa890 is welliswaar voor velen een amp met a.b. maar is echt anders wat opbouw betreft.
@m0vieman wrote:
@bad santa wrote:
Ja joh dat heb ik ook ontvangen. Mijn dank is eeuwig. π
Feit is dat ik best wel weinig tijd heb momenteel, zoveel andere (belangrijkere) dingen aan mijn hoofd... Je kent dat vast wel! π
Gelukkig heb ik die ene DSS gerepareerd (was een IC stuk, oftewel het interface was "dood"). Ik ben nog op een ander IC aan het wachten van één DSS-SE die stuk is. Ik vermoed dat de voeding niet meer zo stabiel was en hier en daar "piekjes" heeft laten doorgaan. Maar dat is inmiddels allemaal hersteld. Op de oscilloscoop schijnt alles goed te zijn...
Groetjes. π
Klinkt mij idd bekend in mijn oren ja, helaas.
maar is de 890 goed te repareren??
Ernst
@Ernst wrote:
maar is de 890 goed te repareren??
Ernst
Alles is te repareren, de vraag is alleen (als ik de fout gevonden heb) of die specifieke onderdelen nog te krijgen zijn... De FA890 is door Marantz in Japan gebouwd en er zitten heel wat minder gangbare componenten in.
Jammer dat het ding stuk is. Het frontje en de knopjes zijn werkelijk nog puntgaaf (alsof het ding nooit uit de doos geweest is). De groene lampjes heb ik inmiddels allemaal vervangen dus die zijn ook weer top. Maarja, ik ben zuinig met apparatuur dan blijft het spul ook mooi, nietwaar...
Ik krijg binnenkort nog iemand op bezoek met 2 defecte DSS-en die ik zal proberen te repareren. Druk druk druk LOL. Had ik maar een tijdmachine! π
Groetjes. π
ja dan loop je wel lekker snel achter de rollator π π
@Remi wrote:
ja dan loop je wel lekker snel achter de rollator π π
Hoe weet je of ik dat niet nu al doe? π
Groetjes. π
.. en een mooie dfa888 is aangeschaft!!
Ernst