Ik hen een paartje 544's overgenomen, en deze hebben jarenlang bij een stevige roker gestaan.
Kan ik de frontjes, die van kunststof plaatmateriaal gemaakt lijken te zijn, gewoon met bekleding en al in een sopje mikken? Het gaat om het laatste model 544 met het vaste netsnoer. Het frontje is geen hout zoals de eerdere 544's dat wel hebben.
Verder nog een interessante service ervaring te melden: Een van deze 544's produceerde alleen nog maar laag. Ik wip de 1,6A zekering die de midden+hoog eindtrap beveiligd uit de print. Het was de orginele zekering - dat kon ik zien aan de dikte van de laag nicotine-aanslag.
Na schoonvegen bleek ie inderdaad defect te zijn - maar wat interessanter was: het was geen 1,6A maar een 0,125A zekering! Ooit verkeerd bestukt door Philips? Of toch een beunhaas die 'm (jaren geleden dan toch) getracht heeft te repareren.
Maar goed, na plaatsing van een nieuwe zekering heb ik weliswaar hoog en laag maar nog geen midden, en nu ligt er een spreekspoel van een ad0211sq8 op de pijnbank... Wim, waar ben je?
Hoi Joop,
Nicotine is de goorste troep die er is, niet alleen voor mensen maar ook voor apparatuur!
Ik was altijd mijn "nieuwe" tweedehands apparatuur af met een sopje met allesreiniger, en meestal haal ik dan alles er vanaf (knoppen, front etc.)
Met MFB is dat anders. Maar ik ken de frontjes die je bedoelt, dit is inderdaad een soort kunststof en geen vezelplaat. Gewoon in een sopje mikken die troep, neem desnoods wasmiddel van de wasmachine (textiel!) en zorg dat het water goed heet is. Beetje schuimpje trekken en dan frontjes erin. Zou ze eerst eens één voor één doen, en dan kijken hoe snel het water bruin wordt. Niet borstelen ofzo, maar gewoon eens wat heen en weer bewegen in het water. Ziet en huiver 😛
Nieuw frontje, nieuw badje. Afhankelijk van de sterkte van de verontreiniging de behandeling eventueel herhalen.
Als de frontjes (plaat) écht geen nadelige gevolgen ondervinden, kun je wellicht meteen overwegen om eens een textielverf badje te maken... Je bent nu toch al bezig....
Succes en laat even weten hoe het lukt!
[%sig%]
[%sig%]
Bericht bewerkt (10-09-2003 18:06)
Bedankt Wim, het setje speelt weer heel aardig. Na de wasbeurt zien de frontjes er ook weer uit als nieuw. Helemaal niet verkleurd,, maar het gebruikelijke donkerbruin. De nicotinelaag lijkt een conserverend effect gehad te hebben 🙂
Bij de luistertest met hele lage frekwenties gaan de woofers wel erg zwabberen. Nog even doorfluiten met de toonfiets, misschien moeten er inderdaad nog wat elco's vervangen worden.
[%sig%]
Bericht bewerkt (10-09-2003 18:06)