Hallo,
Ik heb hier een FR931 staan, met AB er bij.
Hij ziet er echt nog helemaal nieuw uit, nergens een krasje of deukje.
Weet iemand wat deze receiver nog waard is?
Alvast bedankt!
Onze grote vriend uit Velp vraagt er 125 euro voor, dus ik denk dat ie zo rond de 75-100 euro waard is?
http://link.marktplaats.nl/172935846
Ok,
Heel erg bedankt!
Ik vind het trouwens een erg mooi toestel, hopen dat het genoeg vermogen heeft om de eltax hollywoods aan te sturen. (of zijn eltaxen hier verboden π )
Ik heb er een lichte vorm van "ik heb een hekel aan jou" voor,
heb ooit een setje gehad, je draait het zo stuk als je niet oplet...
@Jorissie wrote:
Ik heb er een lichte vorm van "ik heb een hekel aan jou" voor,
heb ooit een setje gehad, je draait het zo stuk als je niet oplet...
Heb je het dan over de eltaxen of over de fr931?
Volgens mij heeft de 931 niet voldoende vermogen om de speakers kapot te spelen π
Bevielen de speakers eigenlijk? Is de kwaliteit een beetje acceptabel als instap-setje?
Ik heb het over de eltaxen...
Het klinkt misschien gek, maar je speelt speakers eerder stuk met een te
lichte dan met een te zware versterker.
Dit komt door de vervorming die de versterker maakt, een zware versterker
heeft daar nauwelijks last van op dat volume.
Als instapsetje zou ik denk ik meer voor iets tweedehands gaan,
wat je nu voor niet al te veel koopt is minder goed dan wat je nu tweedehands
kopen kunt...
@Jorissie wrote:
Als instapsetje zou ik denk ik meer voor iets tweedehands gaan,
wat je nu voor niet al te veel koopt is minder goed dan wat je nu tweedehands
kopen kunt...
Als je voorstellen hebt, hoor ik het graag, maar ik ben al enkele weken ebay/kapaza aan het afschuimen, maar ik ben nog bijna geen 5.0 speakersets tegengekomen van deftige kwaliteit voor een redelijke prijs.
Het setje wat ik ben tegengekomen wat wel betaalbaar was, was echt lelijk en redelijk beschadigd.
Daarom ben ik op zoek gegaan naar redelijk mooi ogende(vriendin heeft het niet op zwarte bakbeesten) nieuwe speakers. Ik heb niet echt hoge eisen en waar ik nu woon kan ik ook nooit echt hard spelen owv erg gehorige houten welfsels en vloer.
Daarom leken de eltaxen een goede oplossing.
Op marktplaats staan veel meer setjes, maar dan moeten er weer verzonden worden uit nl, voor redelijk wat geld (gewicht).
Ik zou je zelf zonder meer aanraden iets van yamaha te kopen,
altijd goed spul. Een set infinity of magnat speakers of iets dergelijks
is degelijker dan eltax, maar dan moet ik er wel bij zeggen dat eltax nieuw
is en er dus ook nieuwe technologie wordt gebruikt, mijn setje was al aardig
oud en ging echt heel snel stuk, schrapende spreekspoelen enzo...
@Jorissie wrote:
Ik zou je zelf zonder meer aanraden iets van yamaha te kopen,
altijd goed spul. Een set infinity of magnat speakers of iets dergelijks
is degelijker dan eltax, maar dan moet ik er wel bij zeggen dat eltax nieuw
is en er dus ook nieuwe technologie wordt gebruikt, mijn setje was al aardig
oud en ging echt heel snel stuk, schrapende spreekspoelen enzo...
Yamahe ben ik niet tegengekomen, maar magnat waren de bakbeesten. Infinity heeft erg mooie speakers, maar daar betaal je natuurlijk voor. Volgens mij zijn die eltaxen op zijn minst redelijk van kwaliteit en zijn reserve onderdelen steeds via hun website te verkrijgen.
Nadeel van 2e hands is natuurlijk dat je niet weet wat je koopt. Als je speakers koopt die jarenlang aan vol vermogen hebben gespeeld, of die lang in de vlakke zon gestaan hebben...
Ik denk dat ik deze ga bestellen. Als ze niet bevallen kan ik ze nog altijd terug verkopen.
Eltax Monitor III schijnt een leuke speaker te zijn, zelf nooit gehoord dus ik ga er niet verder op in.
Heb zelf ook geen ervaring met eltax..
Je kunt ook zoeken naar een 2ehands setje FB820's of 850's (als je foamranden wilt of kunt vervangen).
http://link.marktplaats.nl/174069935
Misschien is dit wat voor je als je geen gezeur wilt hebben met refoamen:
http://link.marktplaats.nl/173929692
Heeft dezelfde middentoner en tweeter als de MFB variant. Het laag zal waarschijnlijk wel minder strak zijn als een MFB maar hij zal ongetwijfeld vrij goed klinken (hoor er wel positieve verhalen over). Tevens kost deze speaker geen drol.
eltax speakertjes zijn zeker niet slecht,
de lineair response seires gebruiken gewoon vifa units.
Infinity vind ik nou niet echt degelijker,(of je moet de oude series bedoelen) de nieuwe waar ik een paar verschillende van heb uit geprobeerd is niks, zeker in de prijsklasse van de eltax is dit niks
zelfde verhaal bij de magnat speakers, de oude zin heel anders dan de nieuwe, de oude magnat (all ribbon en de infinity's (kappa serie) zijn ook een beetje prijzig denk ik π₯
dus eltax valt zeker uit te proberen,
gr Chris
Tjsah, het ligt er ook aan in wat voor prijsklasse je wilt gaan zitten...
Beneden de 300 euro per set kom bij de meeste merken (Infinity Yamaha Eltax Magnat) niet op de betere series uit....
Ik heb zelf een setje Infinity Delta 70's gehad, waren ook hele goeie speakers, maar die kosten 2ehands ook nog dik 400 euro (nieuw waren ze meer als 1000 euro per set).
Wat ik wel weet van eltax is dat ze er bij de goedkopere series geen filters in zetten en dat je ze nog wel kunt opleuken door hier zelf een fatsoenlijk filter in te bouwen.
Het voordeel van nieuw kopen is garantie (maar persoonlijk vind ik dit de afschrijving niet goed maken). Je kunt voor hetzelfde geld 2ehands vaak speakers kopen die ze er 10x uitspelen. Maar 2ehands zit je weer met het bekende nadeel: Je weet niet hoe er mee is omgegaan en hoe lang ze het nog volhouden.
Nou moet ik zeggen dat als je zelf handig bent bijna alles wel te repareren is voor een prijs binnen de perken. Mijn FB825's hebben me in totaal 475 euro gekost incl nieuw rubberen foamranden, voor dat geld koop je nieuw geen vergelijkbare speakers. En onderdelen zijn er nog zat (woofer kapot geen probleem, koop een FB815 of een losse, worden er zat aangeboden).
Ik zou zeggen ga wat luisteren (ook naar nieuwe speakers) en beslis wat je graag wilt. Als je echt voor het best mogelijke geluid wilt gaan binnen dat budget zou ik 2ehands zoeken, ga je meer voor zekerheid dan zou ik nieuw kopen.
Ik zou zeggen ga wat luisteren (ook naar nieuwe speakers) en beslis wat je graag wilt. Als je echt voor het best mogelijke geluid wilt gaan binnen dat budget zou ik 2ehands zoeken, ga je meer voor zekerheid dan zou ik nieuw kopen.
sluit ik me bij aan, uiteindelijk is het wat je zelf het mooist vind klinken