welke kabels voor M...

Meldingen
Alles wissen

welke kabels voor MFB 544

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
569 Bekeken
(@appie)
New Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Topic starter  

hallo mensen,

Ik van mijn ouders 4 MFB Philips 544 luidsprekers en een Philips RH 752 voorversterker/tuner gekregen. Deze set hebben ze nieuw gekocht in 1976 en wat ik uit mijn jeugdjaren kan herinneren was de goede geluidsweergaven. Ik wil deze set weer werkzaam maken maar ik mis de luidsprekerkabels.

Nu heb ik op mfbfreaks zitten neuzen en in de webwinkel het kopje snoeren gevonden. Wat ik nodig heb is din aansluitingen, maar kun je daar de standaard kabels voor bestellen of moeten dit speciale afgeschermde kabels zijn.

Wat ik ook weet is dat 1 van de luidsprekers niet goed functioneert. Deze geeft een continue bromtoon. Nu ben ik helemaal niet technisch aangelegd, dus zelf maken gaat helaas niet door. Waar in de buurt van Eindhoven zou ik deze luidspreker kunnen laten maken?

Verder heb ik nog een set Radiola 585 MFB luidsprekers met Philips voorversterker AH270 A en tuner AH170 T. Deze werkt goed en wil ik gaan verkopen, maar wat kun je voor zo'n set vragen?

In iedergeval bedankt voor jullie reakties.

Citeren
(@herman)
Famed Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

De 544's zijn leuk : een stuk zwaarder dan de 585.
Als er 1 bromt heb je kans dat deze via de andere din ingang toch goed is.
Deze heet misschien output, maar kan gewoon gebruikt worden. Zoniet wordt het repareren.

Met de kabels zat je goed, dinkabels kun je gewoon gebruiken.
een voorbeeld :

http://webwinkel.mfbfreaks.nl/aanbiedingen/links/dinkabe l"> http://webwinkel.mfbfreaks.nl/aanbiedingen/links/dinkabel

Voor wat betreft prijzen kun je het beste een tijdje op de markt rondkijken wat gelijksoortige modellen moeten kosten. En "bieden" kiezen als verkoper.

Ik zou de boxen overigens los van de set verkopen.

BeantwoordenCiteren
(@appie)
New Member
Deelgenomen: 16 jaar geleden
Topic starter  

hoi herman,

bedankt voor je reaktie. ga eerst eens de kabels bestellen en dan eens verder kijken of het met het wijzigen van de din uitgang het brommen weg kan krijgen.

BeantwoordenCiteren
Deel: