wellicht binnenkort...

Meldingen
Alles wissen

wellicht binnenkort 545 in de aanbieding

26 Berichten
9 Gebruikers
0 Reactions
1,125 Bekeken
(@happypuppy)
Famed Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

Beste mensen, momenteel staat er op de Duitse ebay een 3tal 545's. Ik ben deze aan het volgen en ben van plan erop te bieden.
Mocht ik de veiling winnen, dan worden mijn twee 545's (waarvan 1 met Sander Syndroom) hoogstwaarschijnlijk verkocht voor een zachte prijs. De derde duitse box wordt eventueel ook verkocht aan de koper van mijn 545's, deze staat in de advertentie al genoemd als "Ersatzteiltrager" dus kan wellicht als donor fungeren.
Ik hou u op de hoogte!

[%sig%]

Citeren
(@pe1dna)
Honorable Member

is het slim om dit te vermelden? je maakt de concurrentie wel groter (en dus de kans op een hogere eindprijs)...

BeantwoordenCiteren
(@a-g-w-wijers)
Reputable Member

Ik denk dat de de echte MFB-freak de advertentie al lang gezien heeft, maar dat iedereen(die de advertentie dus heeft gezien) om tactische redenen dit niet heeft "durven melden" op het forum en iedereen dus zit te wachten op aanstaande maandagavond. Ben benieuwd wie er met de boxen naar huis gaat! Zelf zag ik de advertentie ook een dag naar plaatsing staan, heb ook een paar keer geboden, maar op een gegeven moment gingen het boven "mijn budget". Overigens, de verzendkosten van Berlijn naar Nederland liggen rond de € 90,- a € 100,- voor die 3 boxen, dat had ik alwel opgezocht. Dus..., maandag 23 juni 2003 om 18:11:10 allemaal naar www.ebay.de om te kijken wie de gelukkige is geworden!!! Veel succes allemaal met bieden!!!

BeantwoordenCiteren
 jan
(@jan)
Estimable Member

Ik zou ze zelf niet op laten sturen hoor, maar zelf naar Berlijn karren. Ten eerste weet je nooit hoe die dingen hier aankomen (de klepjes zijn niet erg transport proof) en Berlijn is niet eens zo ver weg (uurtje of 7 rijden).
Daarbij is het DE stad om eens te bezoeken.
Maar ja, ik heb zelf al een setje 545 he....

Jan Scherps

BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Topic starter  

(Dit bericht plaatste ik eerder op het Forum vanaf het huis van Stijn. Echter onder zijn inlog gegevens)

Beste mensen,

Ik heb inderdaad goed nagedacht alvorens deze vermelding in het forum te maken. Ik hoop echter dat er geen massale run van Forum bezoekers op deze boxen ontstaat, al wil ik natuurlijk niemand het recht op deze veiling ontzeggen. Wel hoop ik dat er misschien mensen zijn die - in plaats van op ebay.de te bieden - liever voor een (lage) prijs mijn huidige 545's willen kopen, waarvan er slechts één wat aandacht nodig heeft.

Begrijp me goed, ik plaats dit bericht niet om anderen te beletten mij te overbieden. Ebay is een vrjie gemeenschap, waar iedereen evenveel recht van spreken heeft. Mocht iemand anders boven mijn budget gaan en ze winnen, wil ik hem ook vantevoren vast veel geluk wensen.

Om alvast een richtprijs vast te stellen, mocht ik de veiling winnen dan zouden mijn 545's met zijn tweeën de deur uitgaan voor en bedrag tussen de 300 en 350 Euro. Mensen die de voorgeschiedenis ervan kennen weten, dat dit een prijs naar waarde en niet onredelijk is.

Groeten!

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Topic starter  

Jan,

Ik zou ze inderdaad zelf gaan halen, sowieso om even met de verkoper te babbelen lijkt me leuk. Daarnaast is het inderdaad voor Natalie en mij vakantietijd, dus een weekendje weg is altijd leuk!

En inderdaad wat je zegt, transportrisico.....

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@peter)
Estimable Member

Hey Thomas,

Ik heb ook de advertentie gezien en meteen contact gezocht met de aanbieder. De aanbieder heet Ivo, een zeer vriendelijke Duitser uit ik meen de omgeving van Berlijn. Ik heb gevraagd of hij ze al voor een bepaald bod wilde weg doen, maar hij wilde eerst afwachten wat de advertentie op ebay.de zou doen. Het zijn ook nog eens drie stuks die hebben gefungeerd als monitorsets bij een tv-bedrijf... (ik meen ARD of ZDF) Helaas heb ik niet het toereikende budget om te te kunnen kopen vanwege het inmiddels flink opgelopen bod. Dus, Thomas, mocht je ze op de kop kunnen tikken, dan ben ik wel geinteresseerd in jouw 545's.... We'll keep in touch,

Verder de vriendelijke groeten uit een MFB-rijk Breda...

Grtz Peter

[%sig%]

Bericht bewerkt (22-06-2003 20:00)

BeantwoordenCiteren
 jan
(@jan)
Estimable Member

Thomas,

Je ziet het. In de auto en karren maar. Dump je vriendin bij de kadewe (www.kadewe.com) alwaar ze alles verkopen wat ze maar kan bedenken (en meer, ik heb er eens een "setje" zien staan van 200.000 euro (dit is geen fout)). En als je dan toch bent pak dan meteen de love parade mee. En da's decibel technisch gezien ook een aanrader (overigens ook wat betreft vrouwelijk schoon....)..
Evengoed gewoon doen. Anrufen die Ivo und los.....

Jan Scherps

BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Topic starter  

De kogel is door de kerk, ik heb de veiling gewonnen voor niet eens zoveel geld, het scheelde een pizzalengte met een Italiaan die op het laatste ook nog begon mee te bieden, maar uiteindelijk ben ik de toekomstige eigenaar van een drietal (naar zeggen) funktionstüchtige 545's.
Nu wat heen en weer mailen en ik hoop ze snel te kunnen gaan halen.
Over mijn huidige 545's ben ik al met diverse mensen in gesprek, maar ik zal julllie op de hoogte houden van de ontwikkelingen!

Happy Groetjes!

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@natalie)
Active Member

Hallo mensen

Om even maar te reageren op Jan zijn bericht:

Ik ben niet om te dumpen!!!!

Wellicht is het een grapje, maar ik vind het een minder geslaagd grapje.

Zeker weten ga ik mee naar Duitsland om de 545's te halen. Ik ben namelijk sinds ik thomas ken mij gaan verdiepen in het geluid van boxen.

Echter vind ik de mfb's erg goed klinken. Een setje 544 zou niet slecht staan in mijn huiskamer, wat er ook zeer snel komt als we eenmaal terug zijn uit Duitsland.

En een weekend naar Potsdam zou erg leuk zijn. Ik heb gehoord dat het een mooie omgeving is.

Groeten

Natalie (vriendin van Thomas)

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Topic starter  

Hee schat, jij hier???? 🙂

Jan bedoelde het vast niet zo hoor, en die KaDeWe ziet er best interessant uit, daar wil ik misschien ook wel even naar binnen...

Verder mag je natuurlijk mee naar meneer Ivo en zijn MFB's, als het zo doorgaat kan ik je hulp nog goed gebruiken want hij wil persé dat ik vooruit betaal en dan mijn spulletjes kom ophalen. Mooi niet dus!

Groeten,

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
(@natalie)
Active Member

Ik weet dat het als grapje was....

Geen nood ik ben niet zo'n dame die heel snel boos word... maar als ik ergens mijn naam zie... dan moet ik even met mijn neus erbij zijn haha.

Maar jan als ik moest kiezen tussen shoppen of mfb... dan zou ik natuurlijk voor de mfb kiezen... Dat begrijp je toch wel hihi.

Ik ben niet zo'n vrouw die alleen shoppen wilt... Zelf ga ik nooit uren shoppen.. alleen snel kopen wat ik nodig heb...

Maar natuurlijk kan jij dat niet weten hihi.

Groeten natalie

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
 jan
(@jan)
Estimable Member

Hmmm,

Wacht maar tot je de KaDeWe inloopt. Die winkel is min of meer een overblijfsel van het oude "systeem". Het is werkelijk een winkel waar je alles kunt kopen en waar je als een god behandeld wordt. En je kunt er ook nog eens heel erg lekker eten. De prijzen, acht niet overal over klagen he... .
En ja, Berlijn en omgeving zijn absoluut de moeite waard om eens van dichtbij te bekijken.
En wat dat dumpen betreft. Ach, als je het woord afzetten prefereerd dan is dat ook goed. Het was slechts beeldspraak.
Veel plezier in Berlijn... En niet teveel herrie maken met die speakers he.

Jan Scherps

BeantwoordenCiteren
(@happypuppy)
Famed Member
Topic starter  

Jan en anderen,

Ik verheug me ontzettend op het naar Berlijn gaan, maar mijn sympathie voor de verkoper is ongeveer tot een nulpunt gedaald. Ik heb sinds het einde van de veiling een vrij lange e-mail discussie met hem gevoerd, en hij blijft voet bij stuk houden dat hij eerst geld wil zien alvorens mij in zijn woonplaats te ontvangen. Hij is bang voor het risico dat ik niet kom opdagen en wil daarom vantevoren een soort aanbetaling hebben. Dit is toch geen normale gang van zaken?

Ik heb hem al uitgebreid geprobeerd uit te leggen dat hij geen enkel risico loopt. Zelfs als ik niet zou opdagen (wat zéér onwaarschijnlijk is) is er niets aan de hand want dan kan hij ze gewoon wederom aanbieden. Kopers zat! Dat laatste heb ik hem natuurlijk niet gezegd, maar het is wel zo.
Als ik daarentegen geld overmaak naar Duitsland en vervolgens in mijn karretje spring om naar Berlijn te sjezen, is de kans natuurlijk groot dat ik bij aanbellen word opengedaan door een groep turkse afghanen die geen flauw idee hebben van wat ik kom doen. "MFB? Weet niet... Broodje Kebab, meneer?" Duur broodje voor 600 Euro!

In zijn laatste mail stelt hij op tamelijk botte en brute wijze voor, dat ik zorg dat ik a.s. maandag of dinsdag in Berlijn ben, alwaar de transactie kan plaatsvinden. Kom ik niet, dan worden ze de volgende dag direct aan iemand anders aangeboden, tenzij ik een aanbetaling doe.

In principe heb ik er geen problemen mee om op deze korte termijn te vertrekken, al moet ik daarvoor wel wat afspraken annuleren. Ik vind het echter geen prettige manier van zakendoen en begin nu zelfs argwaan tegen hem te koesteren.

Vanavond eens met mijn vriendin erover hebben, en anders toch maar zondag of maandag vertrekken. Ik zal echter wel eisen, dat ik de boxen mag testen en neem voor dat doel mijn discman mee en een zooi batterijen!

Advies is welkom..... 🙁

[%sig%]

BeantwoordenCiteren
 wim
(@wim)
Reputable Member

Hoi Thomas.
Ik heb laatst ook een eigenaardigheid gehad met wat turken.
Speaker zou heel goed zijn. Speaker was zwaar klote.
Geen rand meer om de basspeaker.
Ik vond het maar een vreemde gang van zaken waar ik op afging. Want de box waar ik op af ging was een en passieve 587 model. De frontjes waren prachtig.
Echter daar aangekomen ( noem geen adres)bemerkte ik dat de turken onderling oogcontact hadden en dat ik qua formaat iets te groot was. Ik stak een kop boven die lui uit.
Men wist niet hoe men moest kletsen om mij van die boxen af te krijgen.
Ik zei dat die de rambam kon krijgen en dat die zijn woord moest houden.
De sfeer was om te snijden. Maar ik weet niet snel van ophouden dus begon het stel maar turks te praten.
Op het lest zei er één dat het over andere boxen ging. Dat waren dus boxen zonder basspeaker rand. De bas speaker was verteerd.
Om de boel niet te laten escaleren en daar mijn vrouw er ook bij was heb ik de boel afgeblazen. En ben er heelhuids vanaf gekomen.
Dus weet waar je aan begint. Zeker gezien de afstand. De polen zijn ook goed op de hoogte van de prijzen die voor sommige apparatuur staan.
Ze speuren ook Marktplaats.nl af.
Mij riekt het naar maffia praktijken. Berlijn is niet zover voor hun. Polen zou veel te verdacht zijn.
Ik vond het al vreemd dat er ineens 3 sets 545 te koop staan.
Ik ben zelf aardig thuis in de kringloop winkels en bemerk dat de philips apparatuur angstvallig achter worden gehouden.
Om over de boxen maar te zwijgen
In mijn woonplaats ook. Een 2 jaar geleden werd je bedolven onder de Philips apparatuur. Nu vind je bijna alleen maar het uitschot.
Beste Thomas weet waar je aan begint. Probeer erachter te komen of deze man in het telefoonboek staat. Tik zijn naam in op internet en kijk of deze meer praktijken er op na houdt die het daglicht niet kunnen verdragen.
Door wat speur werk kun je heel wat te weten komen.
Bijvoorbeeld welke wijk van Berlijn. Hoe is die wijk enz.
Ik wens je toch veel succes met de eventuele aankoop maar betaal niet voor wat je niet in handen hebt. Kijk op de eventuele locatie of je wat vreemds ziet. Kortom wees op je hoede en ga eventueel met drie man.
Dan sta je sterker. Zorg dat je het nummer van de politie van Berlijn bij je hebt.
Is niet noodzakelijk maar is wel makkelijk.
Succes
Wim
Je hebt het kunnen zien op tv met zogenaamde

BeantwoordenCiteren
Pagina 1 / 2
Deel: