Wim,
Dank voor je advies. Ik heb deze mogelijkheden ook al overwogen, uiteraard. Ik denk dat het het beste is om hem duidelijk te maken hoe ik de transactie wil afsluiten. Gaat hij daar echt niet mee accoord, dan blaas ik de zaak af. Berlijn is me net iets te ver om voor niets heen te rijden, en vakantie vieren en gebouwen bezichtigen kan ook dichter bij huis. Ik zal het er nog eens met mijn vriendin over hebben, en dan mijn beslissing nemen.
In elk geval bedankt voor je tips, ik zal ze zeker in gedachte houden. Ben echter bang dat ik niet met 3 man naar Berlijn kan rijden, anders krijg ik die MFB troep niet eens mee naar huis... 😀
Groeten!
[%sig%]
Hoi Thomas.
Ik vind zeker dat JIJ bepalen hoe de transactie gaat.
Iemand die zulke boxen verkoopt en niet van plan is de boxen naar nederland te brengen zal moeten afwachten wat de weder party, de koper dus zal doen om tot een verkoop te komen. Ik vind het vreemd dat er eerst ruimdenkend wordt gereageerd en als het op geld neer komt moet er vooruit worden betaald. Die man vergeet zeker dat die met nederlanders van doen heeft. Ze zeggen niet voor niets ons bin zunig. Nauw dat geldt hier ook bij.
Succes. 🙂
Wim
Thomas en anderen.
Ik wil nu echt graag even een ding kwijt. Ik ben vaker opgelicht door Nederlanders dan door Turken, Marokkanen of Polen (de stand is 1-0).
Dus laten we er even vanuit gaan dat Ivo gewoon graag veel geld wil zien. En snel.....
Thomas, laat je niet neppen. Zelfs als je nu geld overmaakt naar Duidsland duurt het zeker een week voordat je goede vriend Ivo dat geld heeft (en hij is een goede vriend, omdat hij iets heeft wat JIJ graag hebben wilt.) Ivo weet inmiddels dat hij de speakers aan meerdere mensen kan verkopen en heeft wellicht nog en overbod achter de hand. Sterken nog, hij kan deze posting volgen. Ik weet dat meerdere mensen dat doen. Ook uit Polen.... .
Ik stel dus voor dat je het anders aanpakt. Je hebt als koper bij Ebay best wat macht. Je kunt feedback geven (dus ook negatief) maar de koop iswettelijk gesloten. Zowel jij als Ivo zitten dus aan elkaar vast. Laat Ivo desnoods naar deze website gaan zodat hij kan zien dat je OK bent.
Maar laat je in geen geval naar Berlijn lokken op een moment dat het jou niet uitkomt.
Of dat Ivo nu al dan niet een oplichter is, 50 euro kan je altijd wel overmaken. Een ritje Berlijn kost veel meer. Ook als de deal in Berlijn alsnog afketst.
Hou er ook rekening mee dat ook Ivo niet weet wie hij voor zich heeft, dat er wellicht een taal barriere is en mailtjes dus niet juist geintepreteerd worden (zie ook mijn eerdere posting waar ik voorstel je vriendin te dumpen), en blijf positief. Indien je echt richting Berlijn gaat, ga dan altijd eerst ZONDER geld op zak even kijken bij Ivo en als je een adres hebt laat het mij weten. Ik ken inmiddels wat mensen in Berlijn en kan in ieder geval vragen of het een goede buurt is of niet.
Veel succes en ik wil je pas weet horen als je ze hebt.
Jan Scherps
Ik ben zo vrij geweest om de eBay rating van de verkoper te bekijken en die ziet er goed uit. Dat is een redelijk betrouwbare graadmeter. Hij is al 4 jaar aktief op eBay en is vooral een koper en geen verkoper.
Het is niet ongewoon dat kopers met een lage eBay rating (ik zie dat Thomas pas op 2 staat en bovendien een klacht heeft in de rating) vooruit moeten betalen. Er zijn zelfs verkopers die helemaal niet aan eBayers verkopen waarvan de rating beneden een bepaald nivo staat!
Persoonlijk zie ik geen enkel probleem, ik zie geen reden om de verkoper te wantrouwen en ik zie wel degelijk een reden van de verkoper om de koper niet meteen te vertrouwen (sorry Thomas).
Communicatie fouten zijn inderdaad zo gemaakt. Ik zie bijvoorbeeld dat Wim dacht dat er 3 SETS 545 werden aangeboden (het waren 3 STUKS).
Bedoel maar...
Joop (die ook redelijk aktief is op eBay)
for the record:
[%sig%]
Bericht bewerkt (25-06-2003 06:54)
Thomas,
Ik moet je eerlijk zeggen, om mij ook ff te mengen, dat Ivo een man is die het helemaal niet zo slecht bedoelt. Die man heeft een set speakers thuis staan waar hij van af wil voor het niet schamele bedrag wat er op geboden is. En dan vind ik het, net als Joop zegt, eerder een bedreiging van de verkoper, dan van de koper... Daarentegen denk ik niets dat hij een overbod heeft zoals Jan beredeneerde, want ook een Duitser zit op z'n centen. Bij de mails die ik hem stuurde zei hij me:
" Als je biedt rond de €350,- kan ik bijna zeker zeggen dat je ze hebt"... Dat is niet gelult, en ik wil je gerust die mail forwarden Thomas, ik wil hiermee zeggen dat hij óf me uit de tent wilde lokken, of dat hij niet precies wist wat de Nederlandse richtprijzen zijn, voor zover die er voor de 545 zijn. Ik gok op het laatste, want ik heb hem gemaild toen het bod op € 101,- stond. Ik denk idd dat je jezelf geen zorgen hoeft te maken en gewoon twee vliegen in een klap moet slaan... Ga die speakers halen en neem daarna lekker vakantie!! Wat je misschien ook kunt proberen, schiet mij net te binnen, vraag eens aan Ivo wanneer die dingen bij ARD zijn weggegaan, en van welke afdeling en neem daarna, als die info een beetje betrouwbaar lijkt, eens contact op met ARD. Weet je meteen de geschiedenis en waarschijnlijk wat meer over onze lieve Ivo... Met een beetje brutaalheid kom je overal, en wij in Nederland hebben Pieter Storms en Willibrord... Dus.... 😉
Succes Thomas, het is je gegund!!
Grtz. Peter
4*544 & 2*6544
En rest van de freaks, ik ben van mening dat het geen reet uitmaakt of je bij een Turkse kerel of een Nederlandse kerel je MFB's koopt... Er zijn meer Nederlanders die je een oor aan naaien dan Turken... Beetje over de welbekende enige kam geschoren....
[%sig%]
Ik wil niet lastig doen maar :
Pieter
[%sig%]
Beste mensen,
Allemaal heel hartelijk bedankt voor de tips. Ik zie dat er nogal wat uiteenlopende ervaringen zijn (Wim) met het kopen van boxen bij vreemdelingen. Ik ben echter geen zwartkijker dus ik heb besloten om de reis naar Berlijn te gaan maken, zeker nu Ivo me heeft voorgesteld om zonder betaling langs te komen. De voorzorgsmaatregelen (nummer politie in de GSM, geld eerst even in de auto laten) neem ik wel in achting. Verder gaan we ervanuit dat alles gewoon normaal verloopt. Ben er dankzij Jan al achter dat Ivo in een "goede" buurt woont, das ook wel ff fijn om te weten.
Pieter,
Dat is ook een leuk systeem, dat iloxx. Echter daarover had mijn verkoper het niet, hij wilde dat ik het geld direct aan hem overmaakte. Verder is dit van toepassing bij het verzenden van artikelen. En aangezien ik toch eerst even wil zien wat voor MFB vlees ik in de kuip heb, is afhalen toch een iets veiligere optie al vreet het meer tijd en is het vermoedelijk ook iets duurder dan opsturen.
Maar alles is inmiddels zo goed als geregeld, dus ik hoop hier over enkele dagen te zitten met drie stuks 545 (plus mijn eigen twee). Arme buurtjes!
Iedereen bedankt voor het meedenken!!
Groeten,
[%sig%]
Thomas,
Still alive ?
Herman en anderen,
Ik ben inmiddels zeer goed gehumeurd met een gezelschap 545 uit het Berlijnse wedergekeerd. We hebben niet alleen enkele heerlijke rustige campingdaagjes gehad, maar ook het bezoek aan Ivo was zeer gezellig. Hij woont in een buitenwijk van Berlijn met vrouw en twee kinderen. Ivo is geluidstechnicus en geeft les aan een school voor journalistiek in Berlijn. Daarnaast heeft hij nogal wat van doen met diverse radiostations in de omgeving. Hij had ooit twee stuks 545 van een bevriende radiomaker gekocht, omdat die ging verhuizen en ze niet meer wilde hebben. Dit is het "goede stel" dat hij zelf ook enkele jaren in de huiskamer heeft gebruikt. Aangezien hij ook kwa elektronica kennis goed bij is, heeft hij toen hij de kans kreeg ene derde box gekocht, zodat hij eventuele defecten aan zijn twee 545´s zou kunnen repareren. Deze derde box is ook nog helemaal compleet en is - op een zachte brom na - 100% in orde.
Ivo vertelde me dat men alleen in Duitsland al ongeveer 50 tot 60 radiostations heeft, waar momenteel nog 545 in gebruik zijn. De meeste daarvan kent hij, en hij zal me op de hoogte houden wanneer er weer MFB de deur uit worden gedaan.
Vanavond zal ik een uitgebreid verhaal met foto´s plaatsen.
Groeten!
[%sig%]
Wow ! zijn die Duitsers zo gek nog niet!
gratuliere ! (of zo ?, ga geloofik rap aan m'n Duits werken ...)
Gingen alle spullen in je auto, of had je een aanhanger.
Herman,
Danke Schön 🙂
De Duitsers zijn inderdaad helemaal geen gekke mensen, dat geldt niet alleen voor Ivo de MFB verkoper maar eigenlijk voor iedereen die we gedurende die dagen zijn tegen gekomen....
De drie 545's gingen met gemak naast elkaar op de neergeklapte achterbank van mijn Tercel, er hadden er met wat puzzelwerk zelfs nog wel twee bijgekund! En dan ook nog eens de vakantiespullen. Het viel me 100% mee!
Groeten,
[%sig%]