zoeken naar FA860 o...

Meldingen
Alles wissen

zoeken naar FA860 of FA960

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
531 Bekeken
(@fossorski)
Active Member
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Topic starter  

Mijn geliefde FA860 linkerkanaal is dood πŸ™
De service man stelde dat het om een kapotte voorversterker gaat die niet meer beschikbaar is.
De groene lampjes hebben het al lang geleden begeven....

Wat nu?
Op zoek naar een nieuwe (full functional) of op zijn minst waar ik de wisselstukken kan uithalen.

Iemand toevallig nog een FA860 of FA960 (waarom niet stoer upgraden 8) ) te koop?

Citeren
(@bad-santa)
Reputable Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden

ik heb wel een dfa888 staan πŸ™‚

BeantwoordenCiteren
(@fossorski)
Active Member
Topic starter  

Tsja ik zoek toch eerder een FA860 of FA960, in het kader van wisselstukken. Ik ben er niet zeker van of de dfa888 voor het analoge stuk een gelijke stuklijst heeft als de FA860.

en de search continues.... πŸ˜•

BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

Ik heb een half jaar terug nog een voorversterker IC, STK.... (module) besteld en ik kreeg een vervanger geleverd die het prima doet. Dit was voor de FA960. Als die hetzelfde is, dan is er nog wel aan te komen.

BeantwoordenCiteren
(@fossorski)
Active Member
Topic starter  

Willem,

Hoogst interessant. 😯 πŸ˜†
Waar had je deze besteld? En kan je nog terugsnorren wat het type van de vervanger was?

BeantwoordenCiteren
(@m0vieman)
Noble Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden

Hoi,

De meeste IC's zijn inderdaad nog leverbaar. Van (oude) voorversterkers (OpAmps) en eindtrappen zijn meestal wel goed werkende vervangers te bestellen... Kijk hier eens in de webshop onder FA860 of FA960... Als die 'm niet meer hebben, heb ik ook nog wel een adresje...

Groetjes. πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
 wro
(@wro)
Reputable Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

Ik ben pas weer vader geworden en heb weer ruimte in moeten leveren. Dit houd in dat alles in dozen zit en ik nergens meer bij kan, dus het typenummer kan ik op die manier niet nakijken. Nu heb ik in de webshop gekeken en daar is een vervanger te koop, de STK3102III. Zoals je zelf kunt zien kost hij daar nog geen 15 euro. Ik koop rechtstreeks bij de groothandel en ben iets goedkoper uit maar dan ligt het IC hier in Amersfoort. Je hebt dus mogelijkheden genoeg om het beestje te redden. Ik weet niet waar diegene zijn onderdelen koopt, waar jij bent geweest, maar een vervanger is bij meerdere verkopers dus geen probleem.

BeantwoordenCiteren
(@fossorski)
Active Member
Topic starter  

Goed nieuws.

Ik heb een perfect werkende FA860, met werkende lampkes op de kop kunnen tikken van een heel vriendelijke man die, als ik me niet vergis, ook op dit forum rondwaart.
En dit tegen een eerlijke prijs.
Thanks Shacko.

Als ik de tijd vind zal ik eens die preamp opsnorren en inbouwen. Mogelijk komt hier dan een FA860 te koop πŸ˜‰

BeantwoordenCiteren
Deel: